Małopolska zamierza kupić nowe pociągi

DI, PAP
aktualizacja: 13-08-2017, 10:26

Województwo małopolskie zamierza kupić cztery nowe pociągi do obsługi tras Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Przetarg może zostać ogłoszony jeszcze w tym roku, tak aby pojazdy trafiły na tory przed końcem 2018 r. - podał PAP marszałek regionu Jacek Krupa.

„Spodziewamy się, że całe postępowanie powinno być rozstrzygnięte na początku przyszłego roku (…), jest więc szansa jest na to, że pod koniec przyszłego roku te pociągi będą” - powiedział Krupa.

Poinformował, że władze województwa wystąpiły już a aplikacją do unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z którego zakup miałby być współfinansowany.

Małopolska chce zakupić cztery pociągi elektryczne, każdy składający się z czterech członów. Szacunkowa cena za całe zamówienie wynosi około 100 mln zł.

Według zapowiedzi Krupy, samorząd małopolski, który posiada 44 pociągi, docelowo chce ich mieć ok. 60, aby nowoczesnym taborem obsłużyć wszystkie linie regionalne.

Na początku tego roku województwo małopolskie zrealizowało kontrakt zawarty z nowosądecką firmą Newag SA na zakup 13 pociągów elektrycznych Impuls. Wartość całego zamówienia wyniosła 304 mln zł brutto, z czego część stanowiło dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Producent zrealizował kontrakt w rekordowym czasie niecałego roku i dostarczył 13 pojazdów Impuls (składy 4-członowe oraz 5-członowe), a także zapewnia obsługę gwarancyjną, serwis i utrzymanie. Prędkość eksploatacyjna pociągów wynosi 160 km/h.

Obecnie w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej działają trzy linie: SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Główny - Kraków Lotnisko, SKA2 Kraków Główny - Miechów/Sędziszów oraz SKA3 Kraków - Tarnów i Tarnów - Nowy Sącz - Piwniczna/Krynica. Obsługują je dwie spółki: samorządowa Koleje Małopolskie oraz Przewozy Regionalne.

W planach są kolejne linie aglomeracyjne. Według zapowiedzi marszałka Krupy w grudniu tego roku powinny ruszyć dwa nowe połączenia: Kraków Główny - Skawina oraz Nowy Targ – Zakopane.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Małopolska zamierza kupić nowe pociągi