Mamy sukcesy, czas czerpać z wzajemnego doświadczenia

PIOTR MICHALCZYK, Partner w PwC, Praktyka Polskich Firm Prywatnych
opublikowano: 20-05-2018, 22:00

Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw jest wszechstronna i zróżnicowana.

Polska jest nie tylko światowym liderem w eksporcie pieczarek czy europejskim liderem w eksporcie stolarki okiennej. To u nas powstają takie fintechy, jak Billon, który jako pierwszy na świecie przesłał brytyjskiego funta za pomocą technologii blockchain, rozpoczynając tym samym finansową rewolucję. Polski start-up jest doskonałym przykładem przedsiębiorstwa typu born global.

Nasze firmy są coraz bardziej zaawansowanie technologicznie i coraz częściej posiadają dobrze opracowaną strategię wychodzenia na rynki zagraniczne. Co szczególnie ważne, wiele z nich konkuruje na światowych rynkach jakością, a nie ceną produktów czy usług. Zauważamy to zarówno wśród dużych firm, takich jak Grupy Adamed czy Ursus, ale także wśród średnich i mniejszych firm — LUG, Pol-Inowex, czy Pietrucha Group. Polscy przedsiębiorcy mają też coraz większe możliwości wyboru „skrojonych na miarę” instrumentów wspierających internacjonalizację. Od Rządowej Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju przez programy administracji regionalnej, takie jak „Biznes Lubelskie” czy „Grow with Greater Warsaw” aż po ofertę firm doradczych i innych instytucji prywatnych. Organizacje działające w ramach międzynarodowej sieci są w stanie wesprzeć polskie firmy w ekspansji zagranicznej od początkowej strategii do konsekwentnego jej wdrożenia.

PwC wspólnie z „Pulsem Biznesu” i PKO Bankiem Polskim od sześciu lat organizuje konkurs Polska Firma — Międzynarodowy Czempion, który promuje aktywność inwestycyjną i działalność eksportową polskich firm. Organizowany jest także Program Polski Czempion, kolejna inicjatywa mająca na celu promocję i wsparcie polskich przedsiębiorstw, które eksportują i inwestują zagranicą lub mają w planach ekspansję zagraniczną. Celem programu jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z zakresu ekspansji zagranicznej, w tym także prezentacja case study wybranych firm.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PIOTR MICHALCZYK, Partner w PwC, Praktyka Polskich Firm Prywatnych

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Mamy sukcesy, czas czerpać z wzajemnego doświadczenia