Marcelin i Kazimierz otwierają podwoje

Agnieszka Janas
15-03-2005, 00:00

Pierwszych klientów przyjmą w tym tygodniu dwa centra handlowe — Marcelin w Poznaniu i Galeria Kazimierz w Krakowie.

Rozpoczął się sezon otwarć centrów handlowych w Polsce. Dziś oddany zostanie do użytku Marcelin w Poznaniu, jutro ruszy Galeria Kazimierz w Krakowie.

W stolicy Wielkopolski powstał obiekt o łącznej powierzchni 122 tys. mkw., w tym 62 tys. mkw. to powierzchnia handlowa. Wartość inwestycji szacuje się na 60 mln euro. Deweloperem projektu jest spółka Poznań Żonkil. Marcelin składa się z galerii handlowej z zapleczem gastronomicznym oraz hipermarketu Geant o powierzchni 10 tys. mkw. Niewiele mniejszy jest także sklep Media Markt (7 tys. mkw.), zajmujący całe pierwsze piętro. W części handlowej znajduje się 130 sklepów, w tym 13 wielkopowierzchniowych. Najemcy kluczowi to m.in.: Sephora, H&M, New Yorker, Empik, Reserved, Smyk, Curry oraz Bel & Blanc (pralnia), Vision Express (salon optyczny), Kodak (punkt fotograficzny), In Medio (salonik prasowy), ABC Travel Office.

Krakowska galeria o łącznej powierzchni 112 tys. mkw. (36 tys. mkw. powierzchni handlowej) to obecnie największy obiekt handlowy w Krakowie. Inwestor, giełdowa spółka Globe Trade Centre (GTC), wydała na realizacje projektu 70 mln euro. Wśród najemców kluczowych znalazły się m.in.: kino Cinema City (10 sal), delikatesy krakowskiej firmy Alma, sieci sklepów odzieżowych: H&M, Zara, C&A, Cubus i polska firma Reserved, perfumeria Sephora, także Smyk i Empik oraz butiki Hugo Boss i Montblanc. Duże sklepy będą mieć tu również Euro RTV AGD oraz Superpharma.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Marcelin i Kazimierz otwierają podwoje