Marka rozpoznawalna dzięki sieci

BAW
18-10-2017, 22:00

E-GAZELE BIZNESU 2017: LIDER ŚLĄSKI — EMIBIG (15. MIEJSCE W KRAJU)

W częstochowskiej firmie Emibig rządzi już drugie pokolenie właścicieli. Z nowym asortymentem postawili oni na nowe formy sprzedaży

Wzrost dzięki sieci. Rodzeństwo — Emilia i Szymon Kawa są drugim pokoleniem właścicieli firmy Emibig. Dzięki sprzedaży przez internet zwiększyli rozpoznawalność jej produktów i wartość sprzedaży detalicznej.

Firmę Emibig przed wielu laty założyli rodzice obecnych właścicieli. Od roku 2007 zajmuje się ona produkcją lamp. — W 2011 r. wspólnie z Szymonem, młodszym o cztery lata bratem, opracowaliśmy plan rozwoju, który przez kolejne trzy, cztery lata wprowadzaliśmy w życie. Jego najważniejszym aspektem było przejęcie firmy od rodziców i przekształcenie jej w spółkę — mówi Emilia Kawa, prezes spółki Emibig. Rodzeństwo zainwestowało w lakiernię proszkową, ślusarnię i spawalnię. Następnym krokiem było udoskonalenie produkcji i rozwinięcie sprzedaży. Rodzice prowadzili trochę inną działalność. — Dużym sukcesem Emibig niewątpliwie było rozpoczęcie współpracy z siecią Merkury Market. Firma znana jest na południu Polski oraz w Czechach i na Słowacji. Zamawiali duże ilości. Największy nacisk położyliśmy więc na eksport i jego dynamiczny rozwój — podkreśla Emilia Kawa.

Przyznaje jednak, że w pewnym momencie właściciele firmy zauważyli, iż za sprawą dystrybucji hurtowej i eksportu kuleje w firmie sprzedaż detaliczna. Dlatego dwa lata temu postawili na e-handel. Dzięki temu sprzedaż detaliczna szybko wzrosła, a wraz z nią rozpoznawalność marki. Na eksport idzie 35-40 proc. produkcji. Produkty trafiają na Słowację, Węgry, do Czech, Serbii, Rosji, a nawet Kirgistanu. Firma zatrudnia 25 pracowników. — Nasze wyroby lokują się na średniej półce cenowej. Nie wykonujemy indywidualnych wzorów, ale nie jesteśmy też najtańsi. Dbamy o szczegóły i detale — mówi prezes spółki. Na pytanie o prognozę rozwoju Emilia Kawa odpowiada: kładziemy ogromny nacisk na dalszy rozwój. Płyniemy z nurtem. Staramy się być na bieżąco ze światowymi trendami, pragniemy się rozrastać. Bardzo doceniamy to, co mamy i co udało nam się osiągnąć w tak krótkim czasie. Założony przez nas kilka lat temu plan okazał się trafny i chcemy podążać obraną wcześniej ścieżką. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BAW

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Marka rozpoznawalna dzięki sieci