Marka Volvo wciąż na prowadzeniu

PJ
07-10-2011, 00:00

Segment premium, w którym obecni są Szwedzi, nadal rośnie. Ale już nie tak dobrze jak jeszcze w sierpniu.

Dokładnie rok temu Volvo po raz pierwszy w Polsce zajęło pozycję lidera segmentu premium (Audi, BMW, Mercedes, Volvo). Wyniki po III kwartałach tego roku (3849 zarejestrowanych w CEPiK pojazdów) i największa dynamika wzrostu (13,6 proc.) pozwoliły firmie utrzymać pierwszą pozycję w rankingu.

— Pierwsze miejsce wśród samochodów premium i prawie 2 procentowy udział w całym rynku motoryzacyjnym w Polsce marka zawdzięcza udanym premierom zeszłego roku, modelom Volvo S60/V60 oraz niesłabnącemu zainteresowaniu SUVem XC60 — przekonuje Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska.

Podczas gdy cały rynek motoryzacyjny maleje o 6 proc., segment premium — według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar — rośnie nieco ponad 2 proc. Jak zauważają jednak analitycy instytutu, poziom wzrostu w stosunku do sierpnia nieco się zmniejszył.

— Niepewność dotycząca przyszłości gospodarki, zawirowaniana rynkach finansowych, a nawet obawy o wynik wyborów parlamentarnych w naszym kraju powodują, że również w tym segmencie niepokój zaczyna odgrywać znaczącą rolę — zauważa Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru.

Jak dodaje, obserwowana dynamika segmentu premium wyraźnie maleje, więc istnieje nawet ryzyko, że na koniec 2011 r. zanotujemy powtórkę wyników z roku poprzedniego.

Drugi w zestawieniu Mercedes zarejestrował od stycznia do września w Polsce 3477 samochodów, o 2,9 proc. więcej niż przed rokiem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Marka Volvo wciąż na prowadzeniu