Marketing tu i teraz

Materiał partnera strony
opublikowano: 10-03-2016, 22:00

Rozmowa z Agatą Staszkiewicz-Szeligą, managing director Hypermedia linked by Isobar

Czym właściwie jest brand commerce?

Żyjąc w czasach „ekonomii na żądanie”, konsumenci oczekują doświadczeń z marką, które pozwalają na natychmiastową interakcję. Jeśli będą musieli czekać, pójdą gdzieś indziej. U podstaw brand commerce leżą nowe technologie i ich wykorzystanie w ekosystemie marek, tak, aby dać konsumentom możliwość wygodnego dokonywania transakcji tu i teraz, bez opóźnień. Markom z kolei technologiedają możliwość mierzenia interakcji z konsumentami, podejmowania szybkich decyzji dotyczących efektywności kampanii omnichannel. Według analityków Dentsu Aegis Network, marki mają dwa lata na to, by przygotować cały swój ekosystem marketingowy pod brand commerce.

Jakie są najnowsze trendy w brand commerce?

Przede wszystkim wirtualna rzeczywistość. Dzięki technologii VR możemy udostępnić ofertę marki osobom, które mają do niej ograniczony dostęp. Wyobraźmy sobie konsumentkę, która chce kupić najnowszy model lodówki, a nie chce lub nie może wybrać się do salonu. Dzięki wirtualnym salonom sprzedaży może „zobaczyć” swoją lodówkę oczami sprzedawcy. W Dentsu Maker Lab został opracowany specjalny „headset”, który założony na głowę sprzedawcy w salonie „pokazuje” zalogowanym osobom wybrane produkty. Wystarczy poprosić sprzedawcę, by np. otworzył drzwi lodówki, sprawdził, czy pomieści na drzwiach duże piwo, lub pokazał kolorystykę. Tego typu rozwiązanie wdrożyliśmy dla Fiata. Klienci wirtualnie wsiadają do auta, oglądają deskę rozdzielczą, pytają o osiągi, sprawdzają rodzaje felg, kolory lakieru — wszystko, jak gdyby byli w salonie. Na koniec mogą umówić prawdziwą jazdę próbną. To przykład zbliżenia marki i commerce’u. To prawdziwy brand commerce.

Jakie są najlepsze przykłady brand commerce?

To przykład wspomnianego już wirtualnego salonu Fiata, ale jest też wiele innych, w których pierwsze skrzypce odgrywa kreatywne wykorzystanie innowacji technologicznych.

Jazda próbna nową terenówką w Nowej Zelandii z kierowcą rajdowym? Tu i teraz? Czemu nie!

Który spośród kanałów digital jest najważniejszy w kontakcie z konsumentami i ma największy potencjał?

Na pewno kanał mobilny przyciąga najwięcej naszej uwagi i stajemy się coraz bardziej od niego uzależnieni. W tym roku będziemy średnio spędzać codziennie 1,5 godziny w internecie na komórkę. Co bardzo istotne w kontekście brand commerce, smartfon jest dziś kluczowym towarzyszem i doradcą zakupowym… Badania pokazują, że już połowa użytkowników smartfonów, robiąc zakupy, korzysta z nich w celu porównania cen. Także do poszukiwania porad oraz do robienia zdjęć i natychmiastowego dzielenia się nimi. Smartfon może być też nadajnikiem i odbiornikiem. Technologie NFC, GPS, WiFi, Bluetooth, beacony i inne sprawiają, że jest coraz więcej możliwości przekazania komunikatu konsumentowi w sposób dopasowany do czasu, miejsca i kontekstu jego działań. To wszystko powoduje, że marki mają coraz więcej możliwości łączenia punktów styku z marką z punktami zakupu.

Co jest najważniejsze przy tworzeniu doświadczenia związanego z marką? Które punkty jej styczności z konsumentem są najistotniejsze?

Bardzo ważna jest strategia dotycząca budowania, egzekwowania i mierzenia efektów konsekwentnego doświadczenia marki na wszystkich punktach jej styku z klientem. Wysokiej klasy platformy automatyzacji marketingu pozwalają łączyć doświadczenie marki w mediach społecznościowych, mobile’u, na stronie www, w e-commerce.

Jakich trendów w komunikacji marek możemy się spodziewać w najbliższym roku?

Marki będą „rozszerzały” rzeczywistość o wymiar wirtualny, będą angażowały wiele punktów styku z konsumentem na różnych platformach. Social commerce już się odbywa. Buy Buttons działają. Chcesz zamówić taksówkę w trakcie dyskusji w Messengerze? Bardzo proszę. Uber już tam jest. Nie musisz przerywać dyskusji, zamawiasz i jedziesz. O to właśnie chodzi. O tego „niewidzialnego asystenta”, który wspiera w działaniach, ułatwia życie, a często… przewiduje nasz kolejny krok. Brand commerce umożliwia działanie tu i teraz — nie ma czasu na czekanie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera strony

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu