Marki własne krzepną

Michał Dworak
11-08-2009, 00:00

Kryzys zmienia konsumenckie nawyki. Klienci rezygnujący ze sprawdzonych produktów FMCG na rzecz ich tańszych odpowiedników, sprzedawanych pod markami detalistów, częściej rezygnują z marek słabszych. Silne radzą sobie zdecydowanie lepiej. Dobrze zorganizowane przedsiębiorstwa mogą wykorzystać trudne czasy dla zwiększenia udziału w rynku poprzez produkcję towarów na zlecenie sieci dyskontów czy hipermarketów.

Rynek marek własnych w Polsce oraz w Europie Środkowej i Wschodniej różni się od rynków zachodnich. Tam często postrzegane są one jako alternatywa dla produktów brandowych. W Wielkiej Brytanii czy Niemczech coraz więcej konsumentów wierzy, że ich jakość nie odbiega od jakości produktów markowych. Wynika to z doświadczeń wielu lat funkcjonowania na rynku, dużego udziału dyskontów w strukturze handlu oraz ewolucyjnego wzrostu jakości sprzedawanych w nich towarów.

W naszym regionie marki własne wciąż zajmują niewielki udział w rynku i ze względu na ich skrajnie słabą jakość na początku okresu przemian nadal postrzegane są jako produkty o niskiej wartości. Dopiero w ostatnich latach przekonanie klientów zmienia się wraz ze zmianą pozycjonowania takich produktów przez sieci handlowe. Można zatem przyjąć, że sektor marek własnych w Polsce będzie się rozwijał i dla producentów planujących działalność długookresowo uczestnictwo w nim staje się ważnym wyzwaniem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michał Dworak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Marki własne krzepną