Marki własne zainkasują 41,4 mld zł

MZAT
06-12-2013, 00:00

Produkty z logo sieci przestały być towarem z najniższej półki i zaczęły zajmować poczesne miejsce nawet w delikatesach.

W ofercie Almy jeszcze dwa lata temu były 263 tego typu produkty, dziś jest ich ponad 600. W Piotrze i Pawle w tym samym okresie ich udział zwiększył się aż siedmiokrotnie, do ok. 500 pozycji. Firma badawcza PMR szacuje, że w tym roku cały rynek artykułów, produkowanych na zamówienie konkretnych sieci i sprzedawanych pod ich markami, będzie wart 41,4 mld zł. To aż dwa razy więcej niż jeszcze cztery lata temu.

— Konsumenci coraz częściej kierują się stosunkiem ceny do jakości, stąd oferta marek własnych średniego segmentu kosztowego, charakteryzujących się dobrą jakością, ładnym opakowaniem oraz ceną o 30 proc. niższą od produktów markowych, stała się dla nich naprawdę atrakcyjna — uważa Patrycja Nalepa, starszy analityk handlu w PMR. Według współtworzonego przez Nielsena PLMA Yearbook marki własne w Polsce to średnio 30 proc. asortymentu sieci handlowych. Szacuje się, że w całej Europie docelowo zajmą 40-45 proc. półek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZAT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Marki własne zainkasują 41,4 mld zł