Marks & Spencer odnotował spadek sprzedaży

opublikowano: 10-01-2019, 11:06

Brytyjska sieć handlowa Marks & Spencer, znana przede wszystkim z odzieży, może czuć się rozczarowana wynikami sprzedaży w okresie świąt Bożego Narodzenia, który tradycyjnie jest okresem swoistych „żniw” dla handlowców.

Sprzedaż typu "like-for-like", która eliminuje wpływ nowych sklepów, spadła o 2,2 proc. w okresie 13 tygodni do 29 grudnia.

Marks & Spencer
Zobacz więcej

Marks & Spencer fot. Bloomberg

Sprzedaż żywności zmniejszyła się z kolei o 2,1 proc., a dział sprzedaży odzieży i wystrojów wnętrz odnotował spadek o 2,4 proc.

Firma podkreśla, że wpływ na taką sytuację miało m.in. zmniejszenie zaufania konsumentów, łagodna aura, konkurencja ze strony dyskontów oraz powszechnie stosowane przez rywali obniżki cen.

Lee Wild, szef strategii equity w Interactive Investor, powiedział odnosząc się do wyników firmy,  że „Marks & Spencer, podobnie jak wszyscy uznani brytyjscy detaliści, od lat ostrzega, że konkurencja online i sklepy dyskontowe „kradną” biznes, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach za trzeci kwartał”.

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, BBC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu