Marks & Spencer odnotował spadek sprzedaży

opublikowano: 10-01-2019, 11:06

Brytyjska sieć handlowa Marks & Spencer, znana przede wszystkim z odzieży, może czuć się rozczarowana wynikami sprzedaży w okresie świąt Bożego Narodzenia, który tradycyjnie jest okresem swoistych „żniw” dla handlowców.

Sprzedaż typu "like-for-like", która eliminuje wpływ nowych sklepów, spadła o 2,2 proc. w okresie 13 tygodni do 29 grudnia.

Marks & Spencer
Zobacz więcej

Marks & Spencer fot. Bloomberg

Sprzedaż żywności zmniejszyła się z kolei o 2,1 proc., a dział sprzedaży odzieży i wystrojów wnętrz odnotował spadek o 2,4 proc.

Firma podkreśla, że wpływ na taką sytuację miało m.in. zmniejszenie zaufania konsumentów, łagodna aura, konkurencja ze strony dyskontów oraz powszechnie stosowane przez rywali obniżki cen.

Lee Wild, szef strategii equity w Interactive Investor, powiedział odnosząc się do wyników firmy,  że „Marks & Spencer, podobnie jak wszyscy uznani brytyjscy detaliści, od lat ostrzega, że konkurencja online i sklepy dyskontowe „kradną” biznes, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach za trzeci kwartał”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, BBC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu