Marvipol stawia na wartość dodaną

opublikowano: 09-04-2018, 22:00

Deweloper zwiększa tempo budowy osiedli, których mieszkańców połączy więcej niż tylko spotkania wspólnoty

W 2017 r. notowana na warszawskiej giełdzie spółka Marvipol Development sprzedała 765 lokali mieszkalnych i usługowych, a 511 przekazała do użytku. Deweloper uzyskał prawie 190 mln zł przychodów i 38 mln zł zysku netto.

KURS NA PÓŁNOC:  Mariusz Poławski, wiceprezes spółki Marvipol Development, przyznaje, że spółka rozważała inwestycje w Krakowie i Wrocławiu, ostatecznie zdecydowała się jednak na Gdańsk, w którym dostrzega ogromny potencjał.
Zobacz więcej

KURS NA PÓŁNOC: Mariusz Poławski, wiceprezes spółki Marvipol Development, przyznaje, że spółka rozważała inwestycje w Krakowie i Wrocławiu, ostatecznie zdecydowała się jednak na Gdańsk, w którym dostrzega ogromny potencjał. Fot. Marek Wiśniewski

— Chcemy, by w 2018 r. liczba wydanych mieszkań była większa o co najmniej 50 proc., co znacznie wpłynie na nasze wyniki finansowe — mówi Mariusz Poławski, wiceprezes spółki Marvipol Development.

Nowy przyczółek

2018 r. będzie dla spółki bardzo intensywny, jeśli chodzi o wzrost skali działalności.

— W Warszawie planujemy uruchomienie V i VI etapu osiedla Harmony Park na styku Ursynowa i Służewca oraz III i IV etapu Riviera Parku na bliskiej Białołęce. Ruszymy też z budową osiedli na Woli i Pradze. Chcemy również wystartować z inwestycją na Powiślu, czekamy na ostateczne pozwolenie na budowę — informuje Mariusz Poławski.

W tym roku spółka zadebiutuje na trójmiejskim rynku — niebawem złoży wniosek o pozwolenie na budowę apartamentowca przy ulicy Toruńskiej w Gdańsku.

— Jesteśmy również na etapie przygotowania koncepcji architektonicznej inwestycji mieszkaniowej przy ulicy Chmielnej na gdańskiej Wyspie Spichrzów. W tym roku chcemy ruszyć z realizacją i sprzedażą tego projektu — mówi Mariusz Poławski.

Trójmiasto jest dla Marvipolu wyjątkowo atrakcyjne. Spółka przyglądała się mu przez dłuższy czas, a w minionym roku kupiła działki.

— Tu rynek rozwija się wyjątkowo szybko zarówno pod względem biznesowym, jak też turystycznym. Chciałbym jednak, by 75 proc. naszych inwestycji było realizowanych w Warszawie, gdzie działamy ponad 20 lat. To miasto, które — przy dobrym wyborze lokalizacji — daje dobrze zarobić. W tym momencie chcemy skoncentrować się na stolicy i Trójmieście. Jeśli jednak trafi się atrakcyjna okazja inwestycyjna na innym rynku, na pewno ją rozważymy — mówi Mariusz Poławski.

 

Więcej niż sypialnia

Jego zdaniem, na tle konkurencji Marvipol wyróżnia się wyjątkową dbałością o części wspólne budowanych osiedli.

— Na osiedlu przy ulicy Kłobuckiej, gdzie powstanie 2,5 tys. mieszkań, nie odbywa się ruch kołowy. Mamy bowiem parking podziemny z wewnętrznymi rondami. Ogólnie wychodzimy z założenia, że mieszkańcy naszych inwestycji nie powinni spotykać się wyłącznie na zebraniach wspólnoty, dlatego na osiedlu powstaną m.in. cztery grille, dwa place — jeden z fontanną, drugi o charakterze restauracyjnym, boisko, lodowisko oraz przedszkole — twierdzi Mariusz Poławski. Na osiedlu spółka utworzyła też sztuczne jezioro.

— Budujemy również boiska, korty tenisowe, place zabaw, sauny. Dajemy ludziom nie tylko miejsce do spania, ale też przestrzeń do życia, np. na osiedlach na Mokotowie i Żoliborzu dla mieszkańców stworzyliśmy klub fitness — mówi Mariusz Poławski.

W tym roku deweloper podpisał także z miejskim Zarządem Zieleni Warszawa porozumienie na rzecz utworzenia publicznego parku nad Kanałem Żerańskim, w którego sąsiedztwie powstało osiedle dewelopera.

— Wspólnie z zarządem przeprowadziliśmy trzebież zieleni. W zaniedbanym dziś lesie chcemy postawić latarenki, by było przyjemnie i bezpiecznie. Przewidzieliśmy tam także boisko do siatkówki plażowej — ujawnia Mariusz Poławski.

Na trzy nogi

Częściami wspólnymi z najwyższej półki będzie się charakteryzował także drugi segment działalności spółki, jaką są apartamenty na wynajem.

— Przy ulicy Grzybowskiej w Warszawie stworzyliśmy już taką inwestycję. Goście mają do dyspozycji m.in. basen, SPA, strefę fitness, część śniadaniową czy sale konferencyjne. Biznes zagraniczny coraz bardziej kieruje uwagę ku Warszawie, więc zapotrzebowanie na miejsca hotelowe jest bardzo duże. Rynek będzie rósł, dlatego także my będziemy rozwijać się w tym segmencie — mówi Mariusz Poławski.

Spółka ma także poważne plany związane z rynkiem magazynowym. W grudniu 2015 r. zainwestowała w pierwszy obiekt z 48 tys. mkw. na wynajem. Dziś deweloper ma w portfelu projekty magazynowe o łącznej powierzchni najmu 317 tys. mkw.

— Urośliśmy niewiarygodnie szybko. W 2017 r. sprzedaliśmy jedną nieruchomość magazynową. W tym roku chcemy zbyć dwie o łącznej powierzchni 120 tys. mkw. Pieniądze będziemy reinwestować w kolejne projekty magazynowe. Za trzy lata Marvipol będzie trzy razy większy w tym segmencie — mówi Mariusz Poławski.

 

OKIEM EKSPERTA

Atrakcyjne dodatki

MARCIN KRASOŃ, analityk rynku nieruchomości Home Brokera

Dodatkowe atrakcje jako części wspólne na osiedlach mieszkaniowych to rzadkość. Standardem jest rekreacyjna część w postaci placu zabaw, trochę zieleni i paru ławeczek, ale coś więcej to już wyjątek. Takie atrakcje jak sauna, basen czy siłownia dostępne za darmo trafiają się nielicznym mieszkańcom. Atrakcyjne dodatki podnoszą naturalnie cenę mieszkania, są więc zwykle dostępne w osiedlach o wyższym standardzie. Im osiedle bardziej przesuwa się z „wyższy standard” w kierunku „luksusowe”, tym udogodnień będzie więcej. W najdroższych znajdziemy nie tylko siłownię czy saunę, ale także basen, piwniczkę na wino, salę kinową, świetlicę, taras widokowy lub ogród zimowy.

OKIEM EKSPERTA

Logistyczne umocnienie

WOJCIECH BARTOSIK, analityk Michael/Ström DM

Marvipol dynamicznie rozwija nogę magazynową, zwiększając zaangażowanie w projekty realizowane w partnerstwie z Grupą Panattoni. Na swojej pierwszej inwestycji magazynowej na Konotopie spółka zrealizowała 16,7 mln zł zysku. Jeszcze w pierwszej połowie 2018 r. planuje sprzedać dwa projekty w Grodzisku Mazowieckim i okolicach Łodzi. Atrakcyjnie zapowiadają się dwa pilotażowe projekty w stolicy — sprzedaż luksusowych mieszkań pod wynajem w Unique Tower przy ulicy Grzybowskiej oraz budowa piętrowego magazynu miejskiego, ponownie we współpracy z Panattoni. W ramach pierwszego projektu w styczniu rozpoczęto już sprzedaż lokali. Marvipol szuka obecnie partnera do stworzenia spółki, która będzie operatorem kompleksu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Marvipol stawia na wartość dodaną