"Dwunasty zawodnik" to nie mit

ŁO
aktualizacja: 22-05-2018, 20:59

Zaczyna się okres wielkich piłkarskich emocji, więc nic dziwnego, że uaktywniają się sponsorzy. Mastercard przygotował ciekawe badania.

- Badanie przeprowadzone przez psychologów sportu na zlecenie Mastercard udowadnia, że doping kibiców zwiększa starania piłkarzy nawet o 8 proc. - czytamy w komunikacie finansowego giganta. 

Fani Liverpoolu
Zobacz więcej

Fani Liverpoolu

REUTERS/Phil Noble / FORUM

Przed nami wielki finał Ligi Mistrzów z udziałem Realu Madryt i Liverpoolu, który odbędzie się już w najbliższą sobotę 26 maja. W połowie czerwca rusza mundial z udziałem reprezentacji Polski. Emocji nie zabraknie, a przecież nie od dziś wiadomo, że o wyniku decydują nie tylko zawodnicy biegający po boisku, ale także dopingujący kibice.  

Mastercard, który jest sponsorem Ligi Mistrzów, poprosił psychologów sportu o sprawdzenie roli kibiców. Efekt psychologicznego oddziaływania na piłkarzy potwierdza, że fani to „dwunasty zawodnik”.  

- Olbrzymi wpływ na grę drużyny mogą mieć również kibice uśmiechający się do piłkarzy. Badanie pokazało, że widok radosnych fanów skłania sportowców do pracy z maksymalną intensywnością nawet o 12 proc. dłużej niż widok niezadowolonych twarzy - stwierdza w opublikowanych badaniach Mastercard.  

Okazuje się, że nie tylko styl kibicowania ma znaczenie, ale także sposób w jaki cieszą się ze zdobytych goli piłkarze. Liczy się też atmosfera w drużynie i wspólna radość.  

Mastercard wyróżnił ponadto kilka stylów kibicowania. Oprócz śpiewania przez fanów Liverpoolu „You’ll never walk alone” na liście znalazł się „The Poznan”. To podpatrzony w Polsce sposób świętowania goli przez kibiców Manchesteru City. Stają oni plecami do murawy i trzymając się za ramiona skaczą w rytm przyśpiewki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / "Dwunasty zawodnik" to nie mit