Maxdata liczy na drugie półrocze

Marcin Złoch
24-09-2003, 00:00

Niemiecki producent poniósł porażkę na rynku pecetów. Sprzedaż paneli LCD idzie mu jednak świetnie.

Maxdata, niemiecki producent komputerów biurkowych, notebooków, serwerów oraz monitorów sprzedawanych pod marką Belinea jest od roku obecny na polskim rynku. W pierwszej połowie 2003 r. Maxdata sprzedała około 18 tys. monitorów, w tym ponad 14 tys. LCD. Przekłada się to na jakieś 17 proc. udziału w rynku i trzecią pozycję w segmencie monitorów ciekłokrystalicznych.

— Do końca tego roku zamierzamy sprzedać 50 tys. monitorów wszystkich typów. To, że aż 77 proc. dotychczasowej sprzedaży stanowiły monitory ciekłokrystaliczne, jest potwierdzeniem tezy mówiącej o coraz szybszym kurczeniu się rynku urządzeń kineskopowych — zapowiada Jarosław Nowicki, szef polskiego oddziału Maxdaty.

Drugą grupą dobrze sprzedających się urządzeń są dla niemieckiego producenta komputery przenośne. W pierwszej połowie 2003 r. Maxdata sprzedała w Polsce około 2 tys. notebooków, ale do końca roku firma zamierza potroić tę liczbę. Największy udział w sprzedaży miały tanie modele. Sprzedaż innych maszyn PC wychodzi firmie wyraźnie gorzej. Nabywców znalazło około 1 tys. desktopów i zaledwie 50 serwerów. Jak przyznają przedstawiciele firmy, są to wyniki niższe od zakładanych.

Mimo to nie są planowane zmiany w kanale dystrybucji, który opiera się na firmach Alstor i Tech Data, sprzedających produkty Maxdaty spółce Action, wyspecjalizowanej w monitorach, i przedsiębiorstwie Incom, nastawionym na notebooki.

— Dystrybutorzy prowadzą sprzedaż do blisko 1 tys. aktywnych resellerów, z których 300 autoryzowaliśmy. Nie zamierzamy w najbliższym czasie zmieniać kanału sprzedaży — zaznacza Jarosław Nowicki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Maxdata liczy na drugie półrocze