Mazda nadal liczy na Chiny

RAV,BLOOMBERG
opublikowano: 27-01-2010, 00:00

Drugi pod względem wielkości eksporter samochodów w Japonii prognozuje, że w tym roku sprzedaż na chińskim rynku zwiększy się o 22 proc. (+41 proc. w 2009 r.).

— Sprzedaż sięgnie 220 tys. aut. Ponadto do 2010 r. rozszerzymy sieć dilerską z 254 do 300 salonów — mówi Ken Haruki, rzecznik Mazdy.

W minionym roku w Państwie Środka, które odebrały USA pozycję największego rynku motoryzacyjnego na świecie, sprzedano 13,6 mln samochodów, co oznacza 46-procentowy wzrost wobec 2008 r.

— Chiny są teraz polem walki dla japońskich producentów — mówi Yoshihiro Okumura z Chiba-gin Asset Management.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV,BLOOMBERG

Polecane