Mazdy znów znajdą się w autosalonach nad Wisłą

Paweł Janas
29-04-2008, 00:00

Japończycy chcą w tym roku sprzedać w Polsce około 1,5 tys. aut. Ostrzą sobie jednak zęby na sześciokrotny wzrost sprzedaży od 2011 r.

Japończycy chcą w tym roku sprzedać w Polsce około 1,5 tys. aut. Ostrzą sobie jednak zęby na sześciokrotny wzrost sprzedaży od 2011 r.

Mazda po raz kolejny rozpoczyna oficjalną sprzedaż aut w naszym kraju. Tym razem ma to być sprzedaż przez wielkie „S”. Już 6 maja startuje zupełnie nowy portal internetowy. 16 maja pierwsze samochody będzie można obejrzeć i — co ważniejsze — kupić w Polsce.

— W tym roku kalendarzowym powinniśmy sprzedać 1500-1700 aut. Od roku 2011 r. planujemy sprzedaż na poziomie 8-10 tys. samochodów rocznie. Do tego czasu chcemy osiągnąć 2-procentowy udział w rynku i go utrzymać — mówi Wojciech Halarewicz, dyrektor generalny Mazda Motor Poland (a właściwie Mazda Motor Logistic Europe, oddział w Polsce).

Japończycy mają w Polsce 11 salonów ulokowanych w największych miastach. By skrócić czas potrzebny do wejścia na rynek, Mazda zdecydowała się na wejście (jako druga marka) do salonów innych sieci. Trzy salony będą sprzedawały Mazdy w Warszawie. Będą to: Bołtowicz, diler Alfy Romeo, BIG Auto Handel, diler Forda, oraz Odyssey, diler Nissana. Dwa salony Mazdy znalazły się także na Śląsku, a po jednym w Poznaniu, Wrocławiu (nowa inwestycja), Gdańsku, Krakowie, Białymstoku i Łodzi. Co ciekawe, spośród działającej obecnie sieci autoserwisów (scheda po poprzednich importerach Mazdy) tylko jeden — w Białymstoku — awansował do roli dilera. Pozostałe nie spełniły na razie oczekiwań importera co do standardów marki.

— Do czerwca sieć wzrośnie do 13 salonów. Docelowo do roku 2011 ma ich być 30 —mówi dyrektor Halarewicz.

Zdaniem ekspertów, Mazda od wielu lat jest dobrze postrzegana w Polsce. Sprzedaż nigdy nie była jednak masowa. Według firmy Samar, w 1998 r. Polacy kupili 530 nowych mazd, a w 2005 r. było ich już tylko 28.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Mazdy znów znajdą się w autosalonach nad Wisłą