mBank chce mieć 1 mln klientów i 28 mln zł zysku brutto w 2005 r.

Internet Securities
opublikowano: 15-02-2005, 14:59

Internetowy mBank, należący do BRE Banku SA, zamierza osiągnąć na koniec tego roku 1 mln klientów wobec 800 tys. na koniec 2004 roku, choć przy obecnym tempie pozyskiwania klientów możliwe jest osiągnięcie nawet liczby 1,2 mln klientów, powiedział we wtorek Sławomir Lachowski, prezes BRE Banku.

Internetowy mBank, należący do BRE Banku SA, zamierza osiągnąć na koniec tego roku 1 mln klientów wobec 800 tys. na koniec 2004 roku, choć przy obecnym tempie pozyskiwania klientów możliwe jest osiągnięcie nawet liczby 1,2 mln klientów, powiedział we wtorek Sławomir Lachowski, prezes BRE Banku.

„Zakładamy, że mBank wypracuje 28 mln zł zysku brutto w 2005 roku. Istnieje spory potencjał do zwiększania wyników mBanku. Może nie tak bardzo, jak w przypadku wyniku 2004 roku wobec 2005 roku” – powiedział Lachowski podczas konferencji prasowej.

Prezes BRE Banku nie wykluczył także, że zysk banku w 2006 roku zostanie podwojony. Przed tygodniem, przy okazji podawania wyników BRE Banku, poinformował, że zysk z bankowości detalicznej wyniesie w tym roku 31 mln zł brutto. Oznacza to, że MultiBank – drugi detaliczny bank BRE – wypracuje 3 mln zł zysku brutto.

„Chcemy, by zwrot na kapitale mBanku wyniósł w tym roku powyżej 20%” – dodał prezes.

Na koniec 2004 roku mBank miał 758 tys. klientów i 961 rachunków, oraz 3 mld zł depozytów i 360 mln zł w platformie sprzedaży funduszy inwestycyjnych.

„Nasze główne plany na 2005 roku to zaoferowanie platformy otwartej do sprzedaży ubezpieczeń oraz powiązanego z kontem rachunku inwestycyjnego” – powiedział także Lachowski.

Ubezpieczenia znajdą się w ofercie w formie platformy w kwietniu, a rachunki maklerskie zostaną uruchomione w czerwcu.

Lachowski zapowiedział także uruchomienie centrów finansów mBanku w Gdyni, Gdańsku, Wrocławiu i Krakowie. Obecnie takie centra funkcjonują w Warszawie i Łodzi.

Prezes BRE Banku wykluczył możliwość akwizycji w celu zwiększenia liczby placówek mBanku.

„Strategia rozwoju organicznego jest skuteczna, co widać po rosnącym udziale w rynku bankowości detalicznej” – powiedział prezes BRE Banku.

Obecnie BRE Bank ma ok. 9% udziałów w tym rynku, z czego sam mBank ma 7,9%. Pierwsze miejsce zajmuje PKO BP z 41-proc. udziałem.

Prezes BRE Banku wykluczył także możliwość wyłączenia mBanku ze struktur BRE Banku i jego debiut na giełdzie. Takie plany miał BRE w 2002 roku, kiedy to chciał na bazie Banku Częstochowa wprowadzić mBank na GPW.

„Zamierzamy realizować strategię rozwoju bankowości detalicznej pod różnymi markami, ale w ramach struktury BRE. Scenariusz upublicznienia mBanku lub MultiBanku nie jest przewidywany” – powiedział Lachowski.

„Z punktu widzenia BRE Banku, nie byłoby to logiczne pod względem finansowym” – dodał prezes.

Internetowy mBank zatrudnia 50 osób bezpośrednio, a dodatkowo także 300 osób w ramach BRE Banku i outsourcingu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane