McDonald sprzedaje 80 proc. chińskiego biznesu

Koncern McDonald zawarł umowę sprzedaży 80 proc. udziałów w swojej działalności prowadzonej w Chinach i Hongkongu. Przejmie je konsorcjum z Citic i Carlyle Group, donosi Bloomberg.

Kontrakt, który obejmuje m.in. masowe prawa franczyzowe w okresie 20 lat kształtuje wartość biznesu na przynajmniej 2,08 mld USD.

McDonald Chiny
Zobacz więcej

McDonald Chiny

Bloomberg

Wspierany przez państwo konglomerat i Citic Capital Partners przejmą wspólnie 52 proc. udziałów, podczas gdy Carlyle kontrolować ma 28 proc. zaś pozostałe 20 proc. zostanie w rękach amerykańskiego giganta restauracji typu fast food.

Już w marcu 2015 r. McDonald informował o poszukiwaniu strategicznego partnera, który wsparłby go w utworzeniu ponad 1,5 tys. restauracji w Chinach, Hongkongu i Korei Płd. w ciągu następnych pięciu lat. W  tych krajach koncern posiada ponad 2,8 tys. lokali, w większości znajdujących się pod wyłączną kontrolą McDonalds. W długoterminowej strategii Amerykanie chcą mieć 95 proc. swoich zagranicznych placówek w zarządzaniu franczyzobiorców. 

Firma, którą kieruje dyrektor generalny Steve Easterbrook realizuje plan naprawczy mający na celu ożywienie jej działalności, która od czterech lat na rodzimym, amerykańskim rynku notuje spadek ruchu.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / McDonald sprzedaje 80 proc. chińskiego biznesu