McDonald’s przyspiesza ekspansję

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 13-11-2009, 00:00

Znana sieć gastronomiczna

Znana sieć gastronomiczna

też przygotowuje się

do EURO 2012.

Pomogą jej w tym polscy

przedsiębiorcy.

Spowolnienie gospodarcze ani na trochę nie osłabiło sieci McDonald’s w Polsce. Wręcz przeciwnie. Firma pochwaliła się wczoraj, że od 54 miesięcy notuje stały wzrost wartości sprzedaży i liczby klientów w restauracjach. I zapowiada przyspieszenie ekspansji.

Franczyzowy dopalacz

— W naszej sieci w Polsce działa obecnie 228 restauracji. W ubiegłym roku doszło tylko 10, lecz w tym roku przybędzie ich już 17, a w planach na 2010 r. jest jeszcze więcej otwarć, bo ponad 20 — mówi Grzegorz Chmielarski, dyrektor ds. rozwoju firmy McDonald’s Polska.

Co ciekawe, w przyspieszeniu ekspansji sieci w Polsce pomogą polscy przedsiębiorcy. Z roku na rok zwiększa się bowiem w polskiej sieci McDonald’s udział restauracji prowadzonych przez franczyzobiorców. Do końca roku będzie ich już 92, a w ciągu kilku lat udział restauracji franczyzowych w ogólnej liczbie placówek sieci ma przekroczyć w Polsce 50 proc. Franczyzobiorcy nie tylko otwierają na licencji kolejne lokale, ale też przejmują od firmy już działające.

Zostać franczyzobiorcą McDonald’s nie jest jednak łatwo. Aby wejść do gry, trzeba mieć minimum 800 tys. zł wkładu własnego w gotówce. Choć wydaje się to zaporowa kwota, przedstawiciele firmy zapewniają, że kolejka chętnych z wymaganym kapitałem jest długa.

— Zgłaszają się do nas trzy rodzaje potencjalnych franczyzobiorców. Pierwszy to przedsiębiorcy działający w najróżniejszych branżach, którzy odłożyli trochę pieniędzy i chcą zainwestować w biznes z wyższej półki. Druga to pracownicy średniego szczebla z dużych korporacji, którzy decydują się na rozpoczęcie własnej działalności, ale według sprawdzonego modelu biznesowego i ze wsparciem dużej organizacji. Trzecia grupa to osoby powracające z za granicy z zaoszczędzonym kapitałem, szukające możliwości jego korzystnego zainwestowania — wylicza Grzegorz Chmielarski.

Byle do EURO

Poza otwieraniem kolejnych restauracji McDonald’s realizuje jeszcze jeden duży program inwestycyjny.

— Do czasu rozpoczęcia EURO 2012 r. chcemy zakończyć modernizację sieci restauracji w naszym kraju. Już na koniec tego roku 65 proc. lokali będzie mieć nowy wystrój. Remodeling pozostałych pochłonie jeszcze co najmniej 50 mln zł — mówi Grzegorz Chmielarski.

Firma do biednych jed-nak nie należy. Przychody McDonald’s Polska wzrosły w 2008 r. o 15 proc., do 883 mln zł, wobec 769 mln rok wcześniej. Wypracowała 80 mln zł zysku netto, o 34 proc. więcej niż w 2007 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu