McDonald’s stawia na nowe rynki

WST, Bloomberg
25-06-2010, 11:33

Gigant segmentu restauracji fast food zamierza otworzyć w ciągu pięciu lat 100 placówek w RPA i 120 w Indiach.

To rezultat strategii skupiającej się na ekspansji na rozwijających się rynkach. Obszary Azji i Pacyfiku, Środkowego Wschodu oraz Afryki stanowią blisko 14-procentowy udział w przychodach spółki. Przed pięcioma laty sięgał on poniżej 8 proc.

Nadal najszybciej rozwijającym się rynkiem koncernu są Chiny, gdzie działa 1100 restauracji. Do 2013 r. ich liczba ma tam przekroczyć 2 tys. Zdobycie pierwszego 1000 lokali w Chinach zajęło koncernowi 19 lat, kolejny 1000 ma "paść" w zaledwie 4 lata.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / McDonald’s stawia na nowe rynki