MCI kupuje 25,6% internetowej apteki DomZdrowia.pl za 515 tys. zł

Internet Securities
opublikowano: 12-10-2005, 13:51

Fundusz inwestycyjny MCI Management podpisał umowę, zgodnie z którą w ciągu trzech lat zainwestuje 2,5 mln zł obejmując 51% spółki Mito, operatora internetowej apteki DomZdrowia.pl. Początkowo jednak MCI obejmie 25,56% udziałów za 515 tys. zł, a resztę dokupi po 2007 roku, poinformowali przedstawiciele obu firm.

Fundusz inwestycyjny MCI Management podpisał umowę, zgodnie z którą w ciągu trzech lat zainwestuje 2,5 mln zł obejmując 51% spółki Mito, operatora internetowej apteki DomZdrowia.pl. Początkowo jednak MCI obejmie 25,56% udziałów za 515 tys. zł, a resztę dokupi po 2007 roku, poinformowali przedstawiciele obu firm.

Andrzej Jasieniecki, dyrektor inwestycyjny MCI powiedział w środę, że jest to czwarta inwestycja MCI w tym roku i fundusz dokona najprawdopodobniej co najmniej jeszcze jednej, ale nie chciał zdradzić szczegółów.

DomZdrowia.pl, która według założycieli, jest jedyną jak na razie zintegrowaną apteką internetową w Polsce, oferuje przez internet produkty lecznicze, w tym leki bez recepty (OTC), i dostarcza je drogą wysyłkową.

„Nasze cele długoterminowe to utrzymanie pozycji lidera rynku e-commerce w segmencie leków OTC w Polsce, potem planujemy rozszerzenie działalności na rynku Europy Środkowej i Wschodniej, [...] a następnie doprowadzenie do sprzedaży leków na receptę w Polsce i mamy ambitne plany, żeby tu też być liderem w Polsce” – powiedział prezes Mito Mirosław Ostrowski podczas konferencji prasowej.

Przedstawiciele Mito nie podali wyników finansowych. Powiedzieli jedynie, że spółka na razie nie jest rentowna, zaś MCI uważa, że zainwestowany kapitał może przynieść efekty w ciągu trzech lat; horyzont inwestycyjny MCI to około pięciu lat.

„Nasz podstawowy horyzont inwestycyjny to jest pięć lat, a kapitał, który inwestujemy, powinien przynieść efekty w ciągu trzech lat i będziemy rozważać wyjście z tej inwestycji między czwartym a siódmym rokiem” – powiedział Jasieniecki.

Wiceprezes Mito Jacek Denkowski powiedział, że ceny w DomZdrowia.pl są średnio o około 15% niższe niż w aptekach tradycyjnych.

Dodał, że w 2004 roku wzrost sprzedaży leków OTC w Polsce był większy niż leków na receptę (Rx) i wyniósł 7,4%, podczas gdy Rx – 1,3%.

„Zakładany wzrost rynku OTC na najbliższe dwa lata to 7,5%, zaś cały rynek farmaceutyczny będzie rósł w tempie 5% rocznie” – powiedział Denkowski.

Dodał, że wartość rynku OTC w 2005 roku sięgnie ok. 5,05 mld zł, a w roku 20075,82 mld zł. Powiedział również, że w Polsce około 20% z 8 mln internautów kupuje przez Internet, a wartość rynku internetowego w zakresie produktów OTC to 30-60 mln zł rocznie.

Dodał dla porównania, że na świecie sprzedaż leków przez Internet stanowi ok. 10% całego rynku aptecznego, a w Europie udział aptek internetowych w rynku sięga 5-8%.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane