McKinsey: kognitywne technologie wchodzą do banków inwestycyjnych

opublikowano: 20-07-2017, 18:44
aktualizacja: 20-07-2017, 18:46

Nowe technologie pozwolą na lepsze wykorzystanie potencjału jednej trzeciej ludzi pracujących obecnie w bankach inwestycyjnych, wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę McKinsey & Co.

Technologie kognitywne są już dostatecznie tanie, aby banki mogły zacząć je wykorzystywać w działalności. McKinsey uważa, że automatyzacja zadań pozwoli skierować pracowników do zadań o większej wartości, jak analiza, generowanie nowych pomysłów, czy doglądanie klientów.

- To zaczyna nabierać tempa i przekształci branżę w okresie następnych dwóch, trzech lat – powiedział Jared Moon, partner w McKinsey, jeden a autorów opublikowanego w czwartek raportu.

Eksperci szacują, że zastosowanie kognitywnych technologii  „uwolni” 20 do 30 proc. pracowników w działach banków inwestycyjnych zajmujących się transakcjami. McKinsey zastrzega, że obawy redukcji zatrudnienia nie znajdują potwierdzenia w bankach, które już wprowadzają takie technologie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu