Media: duża grupa największych reklamodawców wstrzymała działania na Twitterze

opublikowano: 24-11-2022, 07:39
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Od kiedy Elon Musk został właścicielem Twittera, znacząca część ze 100 topowych reklamodawców wstrzymała działania na tym serwisie społecznościowym, informuje The Independent powołując się na najnowsze szacunki.

Musk twierdzi, że Twitter jest ofiarą działań niechętnych mu aktywistów, wywierających presję na reklamodawców. Firmy dają jednak do zrozumienia, że przyczyną jest raczej dbanie o bezpieczeństwo marki w związku z sygnalizowanym przez nowego właściciela osłabieniem moderowania treści pojawiających się na Twitterze.

Elon Musk, fot. Bloomberg
Elon Musk, fot. Bloomberg

Analiza przeprowadzona przez firmę Pathmatics wskazała, że ponad jedna trzecia ze 100 topowych klientów Twittera nie publikowała na nim reklam przez ostatnie dwa tygodnie, a 14 z topowych 50 nie robiło tego od czasu przejęcia serwisu przez Elona Muska.

The Independent przyznaje, że zmniejszenie działalności reklamowej może nie wynikać tylko z obaw dotyczących przyszłości Twittera pod rządami Muska, ale także z powodu słabnięcia koniunktury gospodarczej w USA. Jednak bez względu na przyczyny brak reklam, które generowały prawie 90 proc. przychodów serwisu społecznościowego, to zła wiadomość dla Twittera.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, The Independent

Polecane