Media otwarte dla radców

Albert Stawiszyński
10-11-2003, 00:00

Radcowie prawni wreszcie mogą ogłaszać się w prasie i telewizji.

Przełom na rynku reklamy. Podczas odbywającego się w sobotę VII Zjazdu Radców Prawnych podjęto uchwałę o zmianie zasad etyki, które zakazywały radcom reklamowanie usług w mediach.

Na piśmie i na wizji

Teraz mogą oni ogłaszać się w prasie, telewizji, a także we własnych folderach i książkach telefonicznych.

— Tę zmianę wymusiła coraz bardziej odczuwalna konkurencja na rynku. Nie będzie to jednak pełna swoboda reklamowania się — mówi Andrzej Kalwas, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych.

Zawarte w ogłoszeniach informację będą mogły zawierać m. in. logo kancelarii, imiona i nazwiska zatrudnionych w niej prawników, sposób działania kancelarii i zakres usług.

Zakaz reklamy będzie natomiast rozciągał na informacje, które mają charakter wartościujący.

— Informacja, w czym specjalizuje się radca jest potrzebna. Natomiast wskazywane, kto jest lepszy, a kto gorszy w zawodzie radcy prawnego jest niewłaściwe - przekonuje Andrzej Kalwas.

Stąd absolutnie nie będzie możliwe podawanie na przykład informacji o wygranych procesach, czy zajętych miejscach w środowiskowych rankingach prawniczych.

Pora na adwokatów

Kwestia reklamowania usług nie daje także spać adwokatom.

— Ograniczenie zakazu to chyba nieunikniony proces także wśród adwokatów. Część środowiska chce jego liberalizacji — mówił ostatnio dla „Pulsu Biznesu” Wojciech Hermeliński, wiceprezes Naczelnej Rady Adwokackiej.

W Polsce jest 20,5 tys. radców prawnych oraz 7 tys. adwokatów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Albert Stawiszyński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Media otwarte dla radców