MediaCap finalizuje konkurs piękności

Karol Jedliński
26-10-2010, 00:00

Grupa reklamowa kupi jedną z trzech wyselekcjonowanych spółek. Zapewne na kredyt.

Grupa reklamowa kupi jedną z trzech wyselekcjonowanych spółek. Zapewne na kredyt.

Po udanych negocjacjach z funduszem 3TS w sprawie inwestycji w porównywarkę ubezpieczeń Rankomat Jacek Olechowski nie zwalnia tempa. Kierowane przez niego MediaCap czyli dawny EmLab, chce do końca roku zapewnić sobie finansowanie pod kolejne przejęcie. Potrzebne będzie zorganizowanie co najmniej 5-6 mln zł.

Trzy gracje...

Grupa reklamowa notowana na NewConnect przygotowuje się do dużego zakupu, który może podwoić przychody firmy i przygotować ją do wejścia na główny parkiet.

— Na celowniku mamy już tylko trzy firmy wyselekcjonowane z ponad dziewięćdziesiątki, z którą się kontaktowaliśmy. Finalnie przejmiemy pakiet kontrolny w jednej-dwóch spółkach, chcemy domknąć transakcję w pierwszym kwartale 2011 r. — tłumaczy Jacek Olechowski, prezes MediaCap.

Trójka firm z różnych rejonów Polski, które znalazły się na krótkiej liście, działa na styku marketingu i technologii. W konkursie piękności o względy MediaCapu walczą: dostawca rozwiązań e-commerce, spółka zajmująca się nowoczesną formą reklamy bezpośredniej oraz firma konsultingowa mająca unikatowe rozwiązania technologiczne. Ich przychody oscylują między 20 a 50 mln zł. Zyski są i to wysokości około 1 mln zł.

...jeden dług

Według rynkowych wycen, spółki o profilu wybranym przez MediaCap kosztują zazwyczaj 8-12 razy zysk. Jeśli MediaCap będzie chciało ich pakietu kontrolnego, może potrzebować 4-6 mln zł. Tymczasem w kasie ma tylko 2 mln zł wolnych pieniędzy.

— Oprócz ich wykorzystania i ewentualnej współpracy kapitałowej z niemieckimi wspólnikami z Scholz Friends, chcemy dokładnie przeanalizować koszty uzyskania długu. Pierwsze rozmowy o tym są obiecujące — podkreśla Jacek Olechowski.

Będzie więc albo kredyt, albo obligacje.

— I to niekoniecznie na całą kwotę, za którą obejmiemy akcję, bo wolę zapis, w którym płacimy w ratach i dajemy później zarządowi, czyli mniejszościowemu akcjonariuszowi spółki, premię za dobre wyniki — zastrzega Jacek Olechowski

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / MediaCap finalizuje konkurs piękności