Medyczne projekty Impela

KL
opublikowano: 12-03-2007, 00:00

Outsourcingowa spółka chce umocnić się na rynku usług medycznych.

Outsourcingowa spółka chce umocnić się na rynku usług medycznych.

Kupi cztery przychodnie i otworzy kilka własnych.

Impel planuje w tym roku podwojenie liczby swoich centrów medycznych. Niedawno spółka otworzyła swoją piątą przychodnię — w Poznaniu. Wkrótce ruszy kolejna placówka w Warszawie.

— Do końca roku chcemy otworzyć jeszcze dwie placówki, m.in. w Gdańsku. Planowane są również co najmniej cztery akwizycje w celu poszerzenia sieci placówek działających pod logo Promedis — mówi Piotr Kosior, dyrektor ekonomiczny Promedisu.

Impel zajmuje się szeroko pojętym outsourcingiem —od usług kateringowych przez pralnicze, ochronę, sprzątanie aż do ochrony zdrowia. Centrami medycznymi zajmuje się Promedis, w którym Impel ma 100 proc. udziałów. Pod koniec 2006 r. Impel dokapitalizował Promedis dzięki umorzeniu 5,5 mln zł należności.

Przychody z tej działalności nie miały dużego udziału w sprzedaży całej grupy Impel, choć Promedis podaje, że znajduje się w pierwszej piątce największych prywatnych sieci opieki medycznej w Polsce (pod względem liczby sprzedawanych pakietów). Ma 50 tys. klientów. Wkrótce przychody z medycyny mają stać się bardziej znaczące dla grupy.

— Wysokość przychodów w 2006 r. wynosiła 15,2 mln zł. Prognoza na ten rok zakłada 21,4 mln zł — dodaje Piotr Kosior.

Oprócz własnych placówek Promedis ma też w sieci przychodnie przyzakładowe i 429 placówek partnerskich. Wśród jej klientów są: Whirlpool, General Electric, Delphi Automotive, Autoliv Polska, Tesco Polska i Toshiba.

Za bardzo obiecujący Impel uważa rynek warszawski.

— Pacjentom wkrótce otwieranej placówki będziemy proponować realizację usługi zaledwie w ciągu pięciu dni od daty zgłoszenia. To wyjątkowo krótki czas, biorąc pod uwagę rynek warszawski. Staramy się także być konkurencyjni cenowo — zapewnia dyrektor Kosior.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu