Megaron przebił prognozę

ANP
13-07-2011, 00:00

Półroczne obroty już przekroczyły plan, a spółka liczy na więcej. Wynikom pomoże kampania reklamowa.

Półroczne obroty już przekroczyły plan, a spółka liczy na więcej. Wynikom pomoże kampania reklamowa.

Władze producenta i dystrybutora chemii budowlanej do wykańczania ścian i sufitów pokładają duże nadzieje w kampanii reklamowej, która wystartowała w tym miesiącu.

— Reklama naszego flagowego produktu — gładzi tynkowej Śmig — pojawia się w największych stacjach telewizyjnych. Spodziewamy się, że przyniesie wzrost obrotów i będzie mieć wpływ na korektę prognozy, do której może dojść po wynikach za pierwsze półrocze — mówi Dorota Sękowska-Przewłocka, rzeczniczka Megaronu.

Nadzieja ma podstawy — w ubiegłym roku kampania reklamowa Megaronu pochłonęła około 6 mln zł, ale jak wówczas zapewniał Piotr Sikora, prezes szczecińskiej spółki, bardzo się opłaciła. To właśnie ten produkt przyniósł 25 proc. ubiegłorocznych przychodów. W tym roku koszty kampanii przypominającej mają wynieść 2 mln zł.

— Niższe koszty to przede wszystkim efekt wykorzystania tego samego spotu reklamowego oraz tego, że kampania potrwa jedynie miesiąc, a nie jak poprzednio trzy. W tym roku zrezygnowaliśmy też z reklamy w internecie i stacjach radiowych — tłumaczy Dorota Sękowska-Przewłocka.

Zapewnia, że po pierwszym półroczu sytuacja spółki wygląda obiecująco.

— Obroty są lepsze, niż założyliśmy w prognozie. Zysk jest zgodny z założeniami. Byłby lepszy, ale negatywnie wpływają na niego rosnące koszty transportu — mówi rzeczniczka Megaronu.

Dane za pierwsze półrocze spółka opublikuje ostatniego dnia sierpnia. Z miesięcznych raportów o sprzedaży oraz z informacji za pierwszy kwartał wynika, że w minionym półroczu przychody Megaronu wyniosły blisko 20 mln zł. Prognoza na cały rok zakłada osiągnięcie 40 mln zł przychodów i 7,2 mln zł zysku netto. Historyczne dane pokazują, że zwykle drugie półrocze jest lepsze, a zwłaszcza trzeci kwartał, na który przypada szczyt sezonu budowlanego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Megaron przebił prognozę