Znowu nabiera tempa proces sprzedaży aktywów medialnych norweskiej Orkli. Koncern rozesłał wstępne informacje do potencjalnych chętnych.
Memorandum już jest gotowe
Znowu nabiera tempa proces sprzedaży aktywów medialnych norweskiej Orkli. Koncern rozesłał wstępne informacje do potencjalnych chętnych.
Norweska Orkla, posiadająca w Polsce udziały w 13 dziennikach regionalnych i „Rzeczpospolitej”, znów zabrała się do sprzedaży aktywów medialnych.
— Wysłaliśmy teaser informacyjny o planach sprzedaży do podmiotów, które mogą być zainteresowane kupnem — mówi Stig Finslo, rzecznik Orkli Media.
Proces sprzedaży prowadzi Deutsche Bank. Chętni do kupna akcji Orkli Media mogą pobrać memorandum informacyjne.
— Memorandum jest już gotowe — mówi Stig Finslo.
W całości czy na części
Na razie Orkla nie zdecydowała, czy sprzeda całość firmy, jej część czy też zdecyduje się na partnerstwo z inwestorem strategicznym.
— Od połowy lutego nie zmieniliśmy strategii — mówi Stig Finslo.
Jeszcze niedawno wydawało się, że proces został zatrzymany. Stein Erik Hagen, mający prawie 17 proc. akcji Orkli, powiedział w wywiadzie dla norweskiego „VG”, że koncern nie powinien się pozbywać aktywów, a wręcz przeciwnie — rozwijać je. Najwyraźniej rozbieżności między akcjonariuszami wstrzymały proces tylko na chwilę.
Finał w połowie roku
Z nieoficjalnych informacji wynika, że harmonogram zakłada, iż sprzedaż wejdzie w decydującą fazę w połowie roku. Do tego czasu powinien być wyłoniony jeden chętny, z którym będą prowadzone negocjacje.
Z wcześniejszych informacji wynikało, że zainteresowane są: fińska Sanoma, duński Egmont, szwedzka grupa Bonnier (wydawca „Pulsu Biznesu”), niemiecki koncern Axel Springer i norweska grupa Avishuset Dagbladet.
Zdaniem norweskich mediów, cała Orkla Media jest warta od 956,8 mln do 1,1 mld EUR.
Podpis: Magdalena Wierzchowska