Memorandum już jest gotowe

Magdalena Wierzchowska
opublikowano: 10-04-2006, 00:00

Znowu nabiera tempa proces sprzedaży aktywów medialnych norweskiej Orkli. Koncern rozesłał wstępne informacje do potencjalnych chętnych.

Norweska Orkla, posiadająca w Polsce udziały w 13 dziennikach regionalnych i „Rzeczpospolitej”, znów zabrała się do sprzedaży aktywów medialnych.

— Wysłaliśmy teaser informacyjny o planach sprzedaży do podmiotów, które mogą być zainteresowane kupnem — mówi Stig Finslo, rzecznik Orkli Media.

Proces sprzedaży prowadzi Deutsche Bank. Chętni do kupna akcji Orkli Media mogą pobrać memorandum informacyjne.

— Memorandum jest już gotowe — mówi Stig Finslo.

W całości czy na części

Na razie Orkla nie zdecydowała, czy sprzeda całość firmy, jej część czy też zdecyduje się na partnerstwo z inwestorem strategicznym.

— Od połowy lutego nie zmieniliśmy strategii — mówi Stig Finslo.

Jeszcze niedawno wydawało się, że proces został zatrzymany. Stein Erik Hagen, mający prawie 17 proc. akcji Orkli, powiedział w wywiadzie dla norweskiego „VG”, że koncern nie powinien się pozbywać aktywów, a wręcz przeciwnie — rozwijać je. Najwyraźniej rozbieżności między akcjonariuszami wstrzymały proces tylko na chwilę.

Finał w połowie roku

Z nieoficjalnych informacji wynika, że harmonogram zakłada, iż sprzedaż wejdzie w decydującą fazę w połowie roku. Do tego czasu powinien być wyłoniony jeden chętny, z którym będą prowadzone negocjacje.

Z wcześniejszych informacji wynikało, że zainteresowane są: fińska Sanoma, duński Egmont, szwedzka grupa Bonnier (wydawca „Pulsu Biznesu”), niemiecki koncern Axel Springer i norweska grupa Avishuset Dagbladet.

Zdaniem norweskich mediów, cała Orkla Media jest warta od 956,8 mln do 1,1 mld EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane