Mercedes będzie bronił pozycji na polskim rynku

PJ
opublikowano: 22-01-2010, 00:00

W 2009 r. wzrosła sprzedaż aut osobowych, spadła —użytkowych. Cel na ten rok — nie oddać pola rywalom.

W 2009 r. wzrosła sprzedaż aut osobowych, spadła —użytkowych. Cel na ten rok — nie oddać pola rywalom.

Samochody osobowe Mercedesa sprzedawały się w ubiegłym roku w Polsce jak ciepłe bułeczki. Po raz pierwszy w historii sprzedaż przekroczyła 5 tys. sztuk, wzrastając o 16 proc.

— W tym roku chcemy skupić się na obronie udziałów w rynku. To plan minimum — deklaruje Jan Madeja, prezes Mercedes-Benz Polska.

Receptą na sukces ma być ofensywa modelowa. W tym roku na rynek trafią m.in. E-klasa w wersji cabrio i kombi, SLS AMG czy S klasa Coupe. Firma chce także oddać do użytku trzy placówki dilersko-serwisowe.

Niestety, gdy do samochodów osobowych dodać pojazdy użytkowe, Mercedes z wynikiem 10 593 auta zanotował w 2009 r. spadek sprzedaży o 17 proc. Firma tłumaczy to wahaniami kursu złotego i cen paliw oraz kryzysem finansowym. Jednocześnie zapewnia, że w segmencie użytkowym umocniła swoje udziały w rynku. W ubiegłym roku obroty spółki Mercedes-Benz Polska wyniosły 1,9 mld zł i były o 13 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Wyniku netto firma nie ujawnia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Polecane