Mercedes SLS AMG odbiera klientów Porsche

ŁO, Bloomberg
29-03-2010, 13:55

Mercedes-Benz SLS AMG odciąga klientów od  legendarnego modelu Porsche 911 - donosi agencja Bloomberg. Analitycy nie rozumieją, co się dzieje, a w Mercedesie zacierają ręce, bo właśnie takiej maszyny potrzebowali.

- Napływ klientów z obozu Porsche jest intrygujący – mówi pełen bojowego nastawienia Thomas Rosier z Autohaus Rosier GmbH, firmy która sprzedaje auta w całych Niemczech. - Produkcja tego modelu jest bardzo ważna dla Mercedesa jako marki. To bardzo motywujący produkt - dodaje Christoph Stuermer, analityk motoryzacyjny z IHS Global Insight.

Mercedes SLS AMG
Zobacz więcej

Mercedes SLS AMG

Młodsi klienci... nareszcie

Jeśli klient w Niemczech złoży rezerwację na SLS teraz, odbierze wóz dopiero w 2012 roku. Sukces zachęcił także polskich importerów luksusowej marki. Reklamy pojawiły się w Internecie, telewizji. Cena jednak odstrasza zwykłych śmiertelników. Nowa zabawka Mercedesa kosztuje u nas okrągłe 810 tysięcy złotych.

Dla niemieckiej marki takie zainteresowanie to prawdziwy cud, bo w zeszłym roku koncern miał spadki. Jeszcze większym problemem jest jednak wiek klientów Mercedesa, który oscyluje średnio w granicach 56 lat. To prawie 10 lat więcej niż statystyczny posiadacz BMW. Właściciele 911 to zwykle późne „czterdziestki” pod względem wieku.

Marketingowa ofensywa

Mercedes jest więc coraz częściej kojarzony z samochodami dla starszych, ustatkowanych osób. Brakuje dynamizmu i przekonania, że „Mercami” mogą jeździć też młodzi. 571 koni mechanicznych i wizerunek SLS-a to zmienia.

W kampanii reklamowej wziął udział słynny siedmiokrotny mistrz F1 Michael Schumacher, który zresztą właśnie w barwach Mercedesa wrócił do ścigania po wieloletniej przerwie. Własny zespół w najszybszej serii wyścigowej świata pasuje, jak ulał do nowego wizerunku producenta. Oprócz tego wprowadzono też oryginalne gry na iPhone’a, w których można pojeździć autem i wystawiono samochód jako safety car w wyścigach F1.

Mimo szeroko zakrojonej kampanii (także w Polsce), żeby kupić SLS-a nie wystarczy tylko się skusić. Trzeba mieć potężny budżet. Nawet rata leasingowa kosztuje 11 334 zł netto miesięcznie.

Zobacz niezwykły eksperyment Schumachera

 

picturegallery.1943e9e2-0b00-44d6-9dc6-45a0e8f3396c

picturegallery.1943e9e2-0b00-44d6-9dc6-45a0e8f3396c
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Mercedes SLS AMG odbiera klientów Porsche