Mewa planuje wzrost przychodów o 20% w 2007 r.

opublikowano: 03-01-2007, 11:42

Producent bielizny, spółka Mewa planuje w 2007 roku zwiększyć przychody o ok. 20%. Nie wyklucza akwizycji w roku kolejnym.

Producent bielizny, spółka Mewa planuje w 2007 roku zwiększyć przychody o ok. 20%. Jednocześnie spółka nie wyklucza akwizycji w roku kolejnym, poinformował zarząd spółki w środę.

„W stosunku do poprzedniego roku planujemy wzrost przychodów o ok. 20%” – powiedział prezes spółki Józef Kiszka dziennikarzom po uroczystości debiutu Mewy na GPW.

Spółka podaje jednocześnie w komunikacie, że w przypadku spółki zależnej Szame, w 2007 roku zamierza zwiększyć ponad dwukrotnie przychody ze sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku.

Prezes poinformował też, że ewentualne przejęcia będą możliwe raczej w 2008 roku.

„Akwizycje raczej będą możliwe w 2008 roku. Stawiamy na 2-3 małe firmy z dobrym produktem, ale bez własnych sieci dystrybucji” – powiedział Kiszka.

Dodał jednocześnie, że są to firmy z przychodami rzędu 1-5 mln zł rocznie.

„Wszelkie akwizycje nie będą jednak finansowane z pieniędzy tej emisji” – dodał prezes.

Na środowym debiucie kurs akcji Mewy wzrósł o 5,39% do 4,50 zł, a kurs praw do akcji (PDA) zwyżkował na otwarciu o 20,42% do 2,89 zł. Cena akcji w ofercie publicznej wynosiła 2,40 zł, a kurs odniesienia dla akcji oferowanych wcześniej na CeTO ustalono na otwarciu na 4,27 zł.

Oferta publiczna objęła 5 mln akcji. W transzy dużych inwestorów zaoferowano 2 mln akcji, a transza dla małych inwestorów objęła 3 mln akcji.

Według wcześniejszych zapowiedzi zarządu spółka spodziewa się, że po odliczeniu kosztów emisji, które ocenia na 600-700 tys. zł, pozyska z giełdy ok. 11 mln zł.

Wpływy z emisji przeznaczy po połowie na rozwój marek i dystrybucji sieci Szame i LOOKat, a także na logistykę, rozwój sieci informatycznej, zakup specjalistycznych maszyn.

Mewa miała 2,14 mln zł zysku netto po trzech kwartałach tego roku wobec 46 tys. straty rok wcześniej. W 2005 roku firma miała 25,94 mln z przychodów, jej zysk operacyjny wyniósł 634 tys. zł, a zysk netto 80 tys. zł. (ISB)

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane