Mężczyźni częstszymi klientami salonów urody

Dominika Masajło
10-08-2017, 22:00

O wyborze gabinetów kosmetycznych i fryzjerskich decyduje często lokalizacja. Konsumenci szukają ich blisko domu.

Polacy zdecydowanie chętniej wybierają osiedlowe, kameralne gabinety urody niż duże, sieciowe salony. Aż 95 proc. takich głosów uzyskano w badaniu przeprowadzonym przez Lavito, serwis pozwalający umawiać online wizyty w zakładach kosmetycznych, fryzjerskich i SPA w całej Polsce. Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu i lipcu, objęto nim prawie tysiąc użytkowników platformy lavito.pl. Ekspertów od urody w zdecydowanej większości odwiedzają kobiety (88 proc.), mężczyźni stanowią jedynie 12 proc. wszystkich klientów takich salonów i gabinetów. Badanie pokazuje jednak, że panów korzystających z ich usług stale przybywa, na co wskazują przeznaczone tylko dla nich zabiegi, jak np. manicure męski lub biznesowy. Z raportu wynika, że manicure, uznawany dotychczas jako oferta przeznaczona przede wszystkim dla kobiet i przez nie poszukiwana, obecnie stał się piątym najchętniej wybieranym zabiegiem przez panów. Czwartą w kolejności najpopularniejszą usługą wskazywana w ankiecie przez mężczyzn jest strzyżenie dzieci. Okazuje się, że przy wyborze salonu decydująca jest jego lokalizacja. Ponad połowa (54 proc.) respondentów najchętniej wybiera miejsca blisko domu, a 25 proc. niedaleko pracy. Ponadto większe znaczenie dla klientów przy wyborze gabinetu kosmetycznego ma znajomość personelu (8 proc.) niż marki salonu (6 proc.). Najwięcej ankietowanych ( 38 proc.) swoją kosmetyczkę lub fryzjera odwiedza raz w miesiącu, 22 proc. kilka razy w ciągu trzydziestu dni, a 3 proc. badanych do salonów kosmetycznych zagląda raz w tygodniu. Ponadto ankieta pokazała tendencję klientów do umawiania wizyt online za pomocą telefonów komórkowych. Według ekspertów jest to jasny sygnał, że dzięki rozwojowi technologii w niedługim czasie komórki i aplikacje mobilne wyprzedzą komputery, jako narzędzia do rezerwowania usług beauty i SPA.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Mężczyźni częstszymi klientami salonów urody