MF: na rynku klienta detalicznego jest przestrzeń dla obligacji premiowych

PAP
opublikowano: 09-07-2018, 13:10

Wyniki sprzedaży obligacji premiowych w czerwcu br. pokazują, że na rynku klienta detalicznego jest przestrzeń dla obligacji premiowych - poinformował PAP w poniedziałek Paweł Jurek z biura prasowego Ministerstwa Finansów.

Zgodnie z poniedziałkowym komunikatem MF w czerwcu sprzedano obligacje oszczędnościowe o łącznej wartości 1 mld 178 mln zł i była to najwyższa miesięczna sprzedaż od 15 lat. Największy udział w czerwcowej sprzedaży obligacji oszczędnościowych miały obligacje premiowe, na które klienci detaliczni wydali 371 mln zł.

"Sprzedaż pilotażowej emisji obligacji premiowych miała na celu uatrakcyjnienie oferty obligacji dla nabywców indywidualnych i promocję wszystkich skarbowych obligacji oszczędnościowych" - poinformował Jurek pytany przez PAP, czy wobec dużego zainteresowania obligacjami premiowymi w czerwcu br. resort finansów planuje kontynuację programu.

Czytaj także: Resort finansów utrwala złe nawyki

"Wyniki sprzedaży 10-miesięcznych obligacji premiowych wpisują się w trend wysokiego zainteresowania obligacjami detalicznymi i pokazują, że jest przestrzeń dla tego rodzaju obligacji na rynku klienta detalicznego" - dodał.

Według danych MF sprzedaż obligacji premiowych stanowiła 32 proc. czerwcowej sprzedaży obligacji oszczędnościowych.

"Jednorazowo w czerwcu w sprzedaży dostępna była 10-miesięczna obligacja premiowa. To nowy instrument, który gwarantuje zysk w postaci odsetek (1,50 proc. w skali roku) oraz daje szansę na wygranie dodatkowej premii pieniężnej w wysokości: 10 zł, 100 zł, 1.000 zł, a nawet 10.000 zł. Wyniki sprzedaży pokazują, że obligacje premiowe cieszyły się dużym zainteresowaniem nabywców" - ocenił, cytowany w komunikacie MF, wiceminister finansów Piotr Nowak.

Zwrócił uwagę, że wartość sprzedanych obligacji w kwocie 371 mln zł przekłada się na wzrost wartości puli premii do wygrania. "20 marca 2019 r. zostanie rozlosowanych aż 41 tys. 107 premii o łącznej wartości prawie 1,5 mln zł – dodał Nowak.

Zgodnie z komunikatem MF na marcowe losowanie przewidziano 37 wygranych o wartości 10 tys. zł każda, 370 wygranych w kwocie 1 tys. zł, 3,7 tys. wygranych po 100 zł i 37 tys. po 10 zł.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / MF: na rynku klienta detalicznego jest przestrzeń dla obligacji premiowych