Michael Jordan nie jest już „królem butów sportowych”

aktualizacja: 20-09-2017, 07:15

Marka Air Jordan spadła na trzecie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się butów sportowych w USA, informuje CNN Money powołując się na raport firmy NPD Group.

Na pierwszym miejscu niezmiennie znajduje się Nike, ale na drugim pojawił się Adidas, spychając na trzecie Air Jordan, markę stworzoną przez Nike w latach 80. ubiegłego wieku na fali wielkiej popularności koszykarza NBA, Michaela Jordana.

Fot. CC BY 2.0
Zobacz więcej

Fot. CC BY 2.0

- To coś, o czym myślałem, że nie stanie się za mojego życia – napisał Matt Powell, analityk NPD.

Prawda jest jednak taka, że Jordan, obecnie właściciel klubu NBA Charlotte Hornets, nie ma już tej samej siły marketingowej jak jeszcze niedawno. Sygnały ostrzegawcze były wyraźne. Podczas ostatniego sezonu wyników kwartalnych Richard Johnson, szef sieci sklepów z odzieżą sportową Foot Locker mówił, że sprzedaż butów Air Jordan „wyraźnie wyhamowała”.

Młodsze pokolenia Amerykanów mają nowych idoli, na czym korzysta Adidas, którego w NBA promuje gwiazda Houston Rockets, James Harden. Niemiecka spółka informowała w sierpniu, że w drugim kwartale sprzedaż wzrosła o prawie 20 proc. i zapowiedziała lepsze od oczekiwań przychody i zyski w całym roku. Adidas, którego wartość rynkowa wzrosła o 50 proc. w tym roku, w USA korzysta także z wsparcia celebrytów. Adidasy noszą m.in. Kanye West i Kendall Jenner.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, http://money.cnn.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Michael Jordan nie jest już „królem butów sportowych”