Microsoft walczy z kryzysem

Magdalena Wierzchowska
opublikowano: 15-12-2008, 00:00

Informatyczny gigant zainwestuje 80 mln USD w sieć firm partnerskich. Ma pomysł, jak sprzedawać oprogramowanie w trudnych czasach.

Informatyczny gigant zainwestuje 80 mln USD w sieć firm partnerskich. Ma pomysł, jak sprzedawać oprogramowanie w trudnych czasach.

Spółka Billa Gatesa informowała w lipcu, że w trzy lata zainwestuje 400 mln USD w sieć partnerów w Europie Środkowo-Wschodniej. Microsoft chce wspierać jeden z najbardziej perspektywicznych dla rynku IT regionów świata.

— 20 proc. z tej kwoty zostanie przeznaczone na rynek polski. Celem jest poprawienie naszej współpracy z firmami partnerskimi. Chcemy, by obecni kontrahenci odnosili większe sukcesy na rynku. Chcemy też pozyskiwać nowych partnerów w biznesie — mówi Jacek Murawski, nowy dyrektor generalny polskiego Microsoftu.

Informatyczny gigant ma w Polsce 8 tys. partnerów, w sumie pracuje dla niego 20 tys. certyfikowanych inżynierów. Spółka wydała już część z 80 mln USD na stworzenie portalu dla firm partnerskich z informacjami dotyczącymi współpracy, telefoniczne centra informacji dla nich oraz na zwiększenie wspólnych z partnerami budżetów marketingowych. Tylko w ostatnim roku polski oddział Microsoftu zatrudnił 59 osób. Ma już ponad 300 pracowników.

Informatyczny gigant zakłada, że inwestycje przyniosą co roku 15-procentowy wzrost liczby firm partnerskich. Mają też spowodować 25-procentowy coroczny wzrost sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Pomogą w czasie dekoniunktury.

— Trzeba wykazać trochę pokory. Kryzys dotyczy nas wszystkich. Klienci będą oszczędzać wszędzie, także na branży IT — mówi Jacek Murawski.

Dlatego Microsoft zamierza sprzedawać klientom swoje produkty i ich nowe wersje pod hasłem obniżki kosztów i zwiększenia wydajności pracowników. Przykładem może być system ERP wspierający kompleksowe zarządzanie przedsiębiorstwem. Sprawdza się?

— Wprowadzenie jednego systemu do zarządzania i kontrolowania procesów w firmie skupiającej już osiem sklepów internetowych, oferujących produkty z 11 kategorii, było bardzo dobrą decyzją — ocenia Jarosław Kownacki, prezes Zakupy.com

Magdalena Wierzchowska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu