Między rozmachem a zdrowym rozsądkiem

MK
opublikowano: 16-04-2014, 00:00

Trzy pytania do… Sylwestra Wójcika, dyrektora sprzedaży w Qumaku

1 Czy przedsiębiorstwa, budując swoje środowiska teleinformatyczne, nie przesadzają z inwestycjami w IT?

Jedne firmy inwestują na wyrost, inne natomiast tworzą środowiska zbyt skromne jak na ich wielkość, obroty czy złożoność procesów biznesowych. Ale nie do końca przemyślane wydatki na technologie to jedno, zaś lekceważenie tej dziedziny to coś zupełnie innego. Dobrze, że firmy decydują się na optymalizuję infrastruktury, bo dzięki temu znacznie mogą zredukować koszty teleinformatyki i telekomunikacji. Zakup najnowszego hardware’u i software’u — szczególnie zaś oprogramowania do analityki, monitorowania i wykrywania wielu anomalii w tzw. czasie rzeczywistym — to z reguły właściwy pomysł. Niestety, użytkownicy nie zawsze umieją w pełni wykorzystać możliwości posiadanych rozwiązań.

2 Co zrobić, by wdrożenia teleinformatyczne były na miarę potrzeb klienta?

Instytucje, które myślą o optymalizacji, powinny przede wszystkim przeanalizować potrzeby związane z obecnymi i przyszłymi wymaganiami biznesowymi. Zmniejszy to liczbę błędów przy podejmowaniu decyzji dotyczących projektowania nowej lub rozwoju obecnie używanej infrastruktury teleinformatycznej. Analityczne podejście do produktów wchodzących w skład projektu i późniejszych up-grade’ów znacząco wpływa na obniżenie kosztów rozwoju przedsiębiorstwa i wprowadzanych zmian.

3 Jak krok po kroku należy przeprowadzać proces optymalizacji?

Pierwszym etapem jest audyt obejmujący infrastrukturę telekomunikacyjno-teleinformatycznąi wsparcie w zakupie wymaganych systemów. Następny krok to wdrożenie i monitorowanie oszczędności, które w dłuższej perspektywie zaczynają obejmować kolejne dziedziny rozwoju i utrzymania technologii. Istotne jest także, aby firmy na tym etapie precyzyjnie dobierały wszelkie usługi. Wiele decyduje się na powierzanie części usług podmiotom zewnętrznym. Dobrym przykładem jest usługa IaaS (Infrastructure as a Service). Wybierając takie rozwiązanie, przedsiębiorstwa powinny zawierać odpowiednie umowy (SLA). Mogą wówczas uzyskać znaczące oszczędności, zachowując wysoką jakość usług.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu