Miesięczniki mniej odczuły kryzys niż tygodniki i dzienniki

Presserwis
opublikowano: 17-07-2009, 08:12

Miesięczniki w mniejszym stopniu odczuł skutki kryzysu gospodarczego niż dzienniki i tygodniki. Wpływy cennikowe 10  najlepiej zarabiających na reklamach miesięczników w pierwszym półroczu br. były mniejsze tylko o 12 proc. w porównaniu z tym okresem w ub.r. 

Zdaniem Cezarego Gadomskiego, media managera w Media Direction OMD, do mniejszego spadku wpływów reklamowych miesięczników przyczyniło się to, że ukazują się rzadziej. Z powodu ich periodyczności i średniej długości trwania kampanii komunikacyjnej część reklamodawców zamieszcza w nich pojedyncze emisje reklam, a nie masowe kampanie trwające kilka miesięcy.

– Przy redukcji budżetów media plannerzy są bardziej skorzy do zmniejszenia liczby reklam w kilku tygodnikach lub dwutygodnikach, niż do rezygnacji z pojedynczych emisji w miesięcznikach. Szybciej zaakceptują zmniejszenie emisji z czterech do trzech reklam w każdym z trzech tygodników opinii, niż zredukują emisję w ”Claudii”, ”Elle” i ”Olivii”. Wtedy zmniejszają jedynie intensywność całej kampanii, ratując w miarę możliwości zasięg – tłumaczy Gadomski.

Sądzi, że większe redukcje dotknęłyby miesięczniki w sytuacji dłużej trwającej recesji rynku mediów.

Na inne przyczyny lepszej sytuacji miesięczników wskazuje Anna Bednarz, senior media planner/buyer w PRO Media Hosue: - Po pierwsze branże, które najsilniej reklamowały się dotychczas w dziennikach i tygodnikach, to przed wszystkim banki, motoryzacja i deweloperzy. A one właśnie najsilniej odczuły spadek popytu na swoje towary i usługi, co pociągnęło za sobą cięcia budżetów marketingowych. Ponadto dzienniki i tygodniki tracą czytelników, bo podobne treści można znaleźć w sieci za darmo – zauważa Bednarz.

Według danych cennikowych Expert Monitora (bez rabatów i autopromocji) wśród miesięczników najwięcej na reklamach w pierwszym półroczu br. zarobiła ”Claudia” (G+J Polska) – 34,3 mln zł (oznacza to wzrost o 3,68 proc. wobec okresu styczeń – czerwiec 2008 roku). Kolejne w zestawieniu 10 miesięczników o najwyższych wpływach cennikowych były: ”Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) – 32,6 mln zł (spadek o 15,4 proc.), ”Olivia” (Marquard Media Polska) – 19,7 mln zł (wzrost o 3,46 proc.), ”Elle” (Burda Media Polska) – 17,2 mln zł (spadek o 21,36 proc.), ”Avanti” (Agora SA) – 16,5 mln zł (spadek o 9,33 proc.), ”Murator” (Murator SA) – 16,4 mln zł (spadek o 29,27 proc.), ”Cosmopolitan” (Marquard Media Polska) – 16 mln zł (spadek o 9,61 proc.), ”Glamour” (G+J Polska) – 14,3 (spadek o 17,58 proc.), ”Joy” (Marquard Media Polska) – 14 mln zł (spadek o 0,75 proc.) i ”Forbes” (Axel Springer Polska) – 12,2 mln zł (spadek o 14,76 proc.).

Wpływy reklamowe osiągnięte w pierwszym półroczu br. przez dzienniki i tygodniki prezentujemy na Press.pl. (AW)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Presserwis

Polecane