Mieszane nastroje na rynku akcji pod koniec tygodnia

Łukasz Stefanik, analityk rynków finansowych XTB
opublikowano: 09-04-2021, 18:44

Ostatnia sesja w tym tygodniu handlowym nie przynosi większych ruchów na rynku akcji. Patrząc na główne indeksy giełdowe w Europie, nie widać dziś było zdecydowanego kierunku. Z jednej strony inwestorzy liczą na to, że kampanie szczepionkowe przełożą się na odbicie gospodarcze, a z drugiej obawiają się rosnącej inflacji. Niemiecki indeks giełdowy DAX zyskał zaledwie 0,2%, z kolei francuski CAC40 dodał 0,06%, a londyński FTSE100 zamknął się 0,38% niżej.

Patrząc natomiast na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, piątek także nie przyniósł większej zmienności. Jeśli chodzi o indeks WIG20, w tym tygodniu obserwowaliśmy kolejną, nieudaną próbę pokonania strefy oporowej przy 2015 pkt, czyli górnego ograniczenia ponad 2 - miesięcznej konsolidacji. Ponowne odbicie się od tego poziomu oznacza, że indeks dwudziestu największych spółek pozostaje w ruchu bocznym. W piątek WIG20 stracił 0,26%, a najmocniej ciążyły mu akcje KGHM, PZU i Mercator. Z kolei najlepiej radziły sobie walory Allegro (+4,15%), a także JSW (+2,26%) i CCC (+2,11%).

Piątkowa sesja na Wall Street także rozpoczęła się mieszanie. Rynkowe byki mają problem z kontynuacją ruchu w ramach trendu wzrostowego, co można tłumaczyć wzrostem rentowności amerykańskich 10-letnich obligacji. W ostatnich dniach rentowności zaczęły ponownie rosnąć, do poziomu 1,68%. Taki ruch należy tłumaczyć obawami o rosnącą inflację. Dane z Chin pokazały największy od dwóch lat wzrost cen produkcyjnych, a dane z USA także przewyższyły oczekiwania (4,2% r/r, wobec prognozy zakładającej 3,8% r/r). Niemniej, jak podkreślił Fed w swoim ostatnim komunikacie, nawet jeśli pojawi się wyższa inflacja, to powinna ona mieć charakter przejściowy i nie należy się tym faktem przejmować.

Patrząc na poszczególne indeksy, Dow Jones i S&P500 dodają 0,2%, podczas gdy Russell 2000 traci 0,3%, a technologiczny Nasdaq oscyluje w rejonach poziomu czwartkowego zamknięcia.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane