Czytasz dzięki

Mieszko: Decyzja o akwizycjach w trzecim kwartale

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 24-08-2005, 20:13

Firma cukiernicza Mieszko, która od dłuższego czasu rozpatruje możliwość przejęć podmiotów z branży, decyzję o ewentualnej akwizycji podejmie w trzecim kwartale. Wtedy też spółka planuje wejść w nowe segmenty produkcji słodyczy - poinformował PAP prezes Mieszka Marek Moczulski. Zastrzegł jednak, że decyzja o akwizycji będzie podejmowana bardzo ostrożnie.

Firma cukiernicza Mieszko, która od dłuższego czasu rozpatruje możliwość przejęć podmiotów z branży, decyzję o ewentualnej akwizycji podejmie w trzecim kwartale. Wtedy też spółka planuje wejść w nowe segmenty produkcji słodyczy - poinformował PAP prezes Mieszka Marek Moczulski. Zastrzegł jednak, że decyzja o akwizycji będzie podejmowana bardzo ostrożnie.

"Jesteśmy zainteresowani udziałem w procesie konsolidacji polskiego rynku cukierniczego, natomiast podchodzimy do tego bardzo ostrożnie. Od dłuższego czasu prowadzimy ocenę tych spółek, które są komplementarne pod względem wytwarzanych produktów" - powiedział prezes.

Moczulski uważa, że w 2005 roku Mieszko poprawi zeszłoroczne wyniki finansowe, kiedy miał 174,3 mln zł przychodów, 4,74 mln zł zysku operacyjnego i 0,2 mln zł zysku netto.

Zdaniem Moczulskiego, na nienajlepsze wyniki finansowe spółki w ostatnich latach wpłynęły znacznej wartości nakłady na inwestycje, które obciążają wynik finansowy do dziś. "Na poziomie zysku operacyjnego nie odbiegamy od konkurentów, ale mamy gorszą sytuację, ponieważ gigantyczne inwestycje dokonane w przeszłości obciążają zarówno amortyzację, jak i koszty finansowe" - wyjaśnił.

Na poprawę wyników w 2005 roku ma wpłynąć zwiększanie dystrybucji i wprowadzanie nowych produktów. "Skutecznie zwiększamy dystrybucję i udziały rynkowe. Planujemy wprowadzenie pod koniec drugiego kwartału na rynek nowych produktów (...) Wprowadzimy nowości w wyrobach czekoladowych, ale także wchodzimy w segmenty, w których do tej pory nas nie było" - powiedział Moczulski.

Prezes uważa, że na wyniki trzeciego kwartału największy wpływ miało osłabienie sprzedaży z powodu upalnego lipca, ale o wynikach drugiego półrocza zadecyduje czwarty kwartał. "W przemyśle cukierniczym czwarty kwartał decyduje o tym co się dzieje w drugim półroczu. Jesteśmy uzależnieni od pogody. Lipiec w Polsce był nieprzeciętnie upalny, co nie pomogło naszej branży" - powiedział Moczulski.

"Lipcowe spowolnienie będzie miało wpływ na wyniki wszystkich spółek branży cukierniczej w Polsce. Lipiec zawsze jest okresem spowolnienia, ale w tym roku był wyjątkowy, co może mieć wpływ na wyniki III kwartału" - dodał.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane