Milesaway wiele mil od kryzysu

MAG
opublikowano: 19-12-2011, 00:00

Turystyczna firma, której klienci to najbogatsi Polacy, co roku zwiększa przychody o 50 proc. To samo planuje w 2012 r.

4,5 mln zł przychodów planuje w tym roku Milesaway, biuro turystyczne oferujące luksusowe wyjazdy. Przychody rosną o 50 proc. rocznie od początku działalności firmy, czyli trzech lat. Generuje je ośmiu pracowników.

— Mamy mniej niż stu klientów. To najbogatsi Polacy. 15 proc. wyjeżdża na wakacje po kilkanaście razy rocznie. Większość korzysta z naszych usług dwa razy w roku: zimą i latem — mówi Janusz Gałka, dyrektor generalny Milesaway.

To wyjazdy, w których za dwutygodniowy rodzinny urlop zdarza się zapłacić 200-400 tys. zł.

— Marża organizatora luksusowych wakacji może sięgać 20 proc., podczas gdy dla touroperatorów oferujących masowe wyjazdy to 1,5-2,5 proc. — mówi Marek Andryszak, prezes TUI Poland. Zdaniem Janusza Gałki, jego klienci nie zrezygnują z wakacji przez kryzys.

— Klienci przyznają, że w związku z nagonką w mediach Polacy przestraszą się kryzysu, co się odbije na wynikach ich firm w 2012 r. Ale co najwyżej ci, którzy jeżdżą najczęściej, pojadą kilka razy rzadziej. Albo zamiast prywatnym odrzutowcem polecą na wakacje pierwszą klasą — twierdzi szef Milesaway. Eksperci przyznają, że rynek jest pojemny.

— My też sprzedajemy rocznie kilkanaście rezerwacji po kilkaset tysięcy złotych. Rynek jest, jest stabilny i rozwija się — mówi Marek Andryszak. Dlatego nawet lekkie oszczędności nie zaszkodzą, to planom wzrostu Milesaway.

— Nasi klienci to szefowie firm z Warszawy i Krakowa. Na pewno w innych regionach kraju działają podobne do naszej firmy, ale nie wchodzimy sobie w drogę. Nie musimy podbierać nikomu klientów — mówi Janusz Gałka.

Milesaway należy do Polandevents, spółki Janusza Gałki. Została ona założona w 1998 r. Do 2008 r. zajmowała się głównie przygotowaniem konferencji i eventów. Od trzech lat organizuje luksusowe podróże i teraz inwestuje głównie w tę działalność. Od listopada 2010 r. wydaje też kwartalnik podróżniczy Milesaway Travel wydawany w nakładzie 5 tys.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane