Miliard na nowe drogi

KAP
10-04-2007, 00:00

Dobra wiadomość. Drogowa dyrekcja przestała obawiać się, że zabraknie pieniędzy na drogi.

Dobra wiadomość. Drogowa dyrekcja przestała obawiać się, że zabraknie pieniędzy na drogi.

W tym roku zrezygnowano z prefinansowania inwestycji drogowych przez Krajowy Fundusz Drogowy (KFD). Do tej pory było na to nawet 1,8 mld zł rocznie. W planie wydatków KFD znacznie okrojono też pieniądze na przygotowanie projektów. Zapisano jedynie 375 mln zł na wykup nieruchomości oraz pomoc techniczną przy budowie obwodnic.

— W budżecie są zarezerwowane pieniądze zarówno na realizację, jak też na przygotowanie zadań — uspokaja Jerzy Polaczek, minister transportu.

— Z rezerwy integracyjnej mamy zapewnione 2,6 mld zł na inwestycje i 1 mld zł na przygotowanie — dodaje Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Do tej pory urzędnicy byli sceptyczni wobec finansowania dróg z rezerwy integracyjnej. Powód to biurokratyczna mitręga. Teraz nie narzekają, bo pieniądze jednak są.

W tej beczce miodu jest jednak łyżka dziegciu. Resort nie ukrywa, że nie wszystkie projekty przygotowawcze będzie można sfinansować z rezerwy integracyjnej, bo spora część z nich nie dotyczy inwestycji współfinansowanych przez Unię, tak że kwota może okazać się niewystarczająca. Przygotowanie do budowy trasy Kraków — Szarów, liczącego niespełna 20 km odcinka, kosztowały — bagatela — 259,9 mln zł (84,9 mln zł wydano na badania archeologiczne, 161,4 mln zł na wykupy gruntów, 13,0 mln zł na projekt i 0,6 mln na wycinkę drzew).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Miliard na nowe drogi