Miliard na reklamę cyfrową w pierwszym

03-08-2018, 11:43

W pierwszym kwartale 2018 r. wydatki na reklamę online przekroczyły wartość 1 mld zł, wynika z badania IAB AdEx przeprowadzonego przez IAB Polska wspólnie z PwC.

Tym samym było to o ponad 140 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost poziomie 16,5 proc.

Po nieznacznym spowolnieniu tempa wzrostu reklamy cyfrowej w roku 2017, który wyniósł 9,3 proc. zaobserwowano znaczne polepszenie koniunktury.

„Dobre wyniki finansowe przełożyły się na dynamikę wynoszącą 16,5 proc., dzięki czemu już w pierwszym kwartale reklama online pozyskała pierwszy z 4 mld zł spodziewanych w 2018 r. Warto zauważyć, że przełom roku 2018 i 2019 to prognozowany historyczny punkt zwrotny w obrazie rynku reklamowego, kiedy to łączne wydatki na wszystkie formaty reklamy cyfrowej powinny przekroczyć wydatki na telewizję”, czytamy w komunikacie.

Znaczny wpływ na wzrost ma reklama w urządzeniach mobilnych, która rosła dwucyfrowo (33 proc.), a także reklama w mediach społecznościowych (40 proc.) i wideo online (33 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Miliard na reklamę cyfrową w pierwszym