Mimo kryzysu rekordowa kwota z reklam w trakcie Super Bowl

MD
opublikowano: 01-02-2009, 19:41

Telewizja NBC, nadawca Super Bowl XLIII, tegorocznego finału rozgrywek futbolu amerykańskiego, sprzedała cały czas reklamowy za rekordową kwotę 206 mln USD.

Rekord został pobity mimo nieobecności wielu reklamodawców, którzy wcześniej niemal zawsze kupowali czas podczas transmisji Super Bowl. Wśród nieobecnych są m.in. General Motors i FedEx, jedne z ofiar kryzysu gospodarczego.

Dick Ebersol, szef NBC Universal Sports & Olympics, ujawnił pod koniec stycznia, że 12 spośród sprzedanych wówczas 65 odcinków czasu reklamowego kosztowało nabywców 3 mln USD. Pozostałe poszły za „grubo ponad 2 mln USD”. Łącznie w trakcie tegorocznej transmisji meczu między Pittsburgh Steelers i Arizona Cardinals firmy skorzystają z 69 trzydziestosekundowych odcinków reklamowych.  

W ubiegłym roku nadawcą Super Bowl była telewizja Fox. Sprzedała 63 odcinki czasu reklamowego za rekordową wówczas kwotę 186,3 mln USD. Mecz, w którym New York Giants pokonali w ostatniej minucie New England Patriots, oglądało 97,5 mln widzów, co było rekordem jeśli chodzi o transmisje telewizyjne w 2008 roku.

MD, Bloomberg

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Mimo kryzysu rekordowa kwota z reklam w trakcie Super Bowl