MIT zamierza pozbyć się cieni przeszłości

Katarzyna Latek
08-02-2011, 00:00

Spółka chce w tym roku zanotować dwucyfrowy wzrost przychodów i zysku. Szykuje się do akwizycji.

Spółka chce w tym roku zanotować dwucyfrowy wzrost przychodów i zysku. Szykuje się do akwizycji.

MIT z portfela MNI stoi na trzech nogach — MNI Premium, El2 i Navigo. Wszystkie w tym roku nastawiają się na rozwój dzięki rosnącej popularności internetu w komórkach.

— Od dawna zajmujemy się usługami dodanymi w telekomunikacji. Coraz szybszy internet w telefonach komórkowych daje nam nowe możliwości — zapewnia Leszek Kułak, prezes MIT.

Rozrywka i mapy

MNI Premium to potentat w dziedzinie tzw. usług dodanych, czyli m.in. płatnych serwisów rozrywkowych (m.in. porady wróżek, erotyka).

— Rozrywka to szybko rosnąca gałąź biznesu telekomunikacyjnego i segment, w którym najszybciej można wykorzystać nowe trendy technologiczne. Popularność internetu pozwala nam na wprowadzanie nowych wysokomarżowych usług — wyjaśnia prezes.

Między innymi dzięki wzrostowi w MNI Premium cała grupa MIT chce w tym roku osiągnąć dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów i zysków. Wkrótce może poinformować także o przejęciach firm zajmujących się usługami dodanymi.

El2, inna firma z portfela MIT, zajmuje się marketingiem mobilnym, w tym — realizacją konkursów i loterii esemesowych. W 2009 r. spółka zarabiała przede wszystkim na dużych loteriach. W 2010 r. sytuacja się zmieniła.

— Negatywny PR wokół takich loterii i zmiany prawne spowodowały, że w 2010 r. realizowaliśmy ich mniej. Jednak widzimy coraz większe zainteresowanie marketingiem mobilnym firm zajmujących się dobrami szybko zbywalnymi. W tym roku nie liczymy więc na skokowy wzrost przychodów dzięki wielkim loteriom, ale stabilny wzrost z kampanii dla sektora FMCG — zapowiada prezes.

Nowości w tym roku wprowadzi kolejna firma — Navigo, która zajmuje się m.in. mapami cyfrowymi i systemami GPS.

— Dzięki dotacji z funduszy unijnych w tym roku zamierzamy wprowadzić na rynek kolejne wersje systemu nawigacji GPS Navigo dla różnych systemów operacyjnych w telefonach. Pojawią się na rynku jeszcze w pierwszej połowie tego roku — mówi Leszek Kułak.

Navigo, które obecnie jest dostawcą map głównie dla firm, które wykorzystują je do swoich rozwiązań, chce dotrzeć także do klientów indywidualnych.

— Nadal będziemy działać w sektorze B2B, jednak pracujemy nad własnymi rozwiązaniami dla użytkowników końcowych, co pozwoli nam osiągać wyższe marże — wyjaśnia prezes.

Odcinanie obciążeń

MIT podał niedawno szacunkowe wyniki z 2010 r. — 99 mln zł przychodów i 20 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio 132,24 mln zł i 1,9 mln zł.

— Te wyniki trudno porównywać. W 2009 r. byliśmy zupełnie inną firmą. Mieliśmy w grupie spółki zajmujące się obsługą hurtową ruchu telekomunikacyjnego. Ta działalność generowała wyższe przychody, ale znacznie niższe marże — mówi prezes i przypomina, że telekomunikacyjne aktywa trafiły pod skrzydła MNI.

Akcjonariuszom MIT w zeszłym roku nie udało się zarobić na akcjach.

— Spółka jest niedowartościowana. Wpływają na to m.in. wizerunkowe obciążenia sprzed wielu lat. Wokół niektórych dawnych transakcji nadal toczą się spory. To dlatego chcemy powołać biegłych rewidentów, żeby ponownie przyjrzeli się tym umowom i wyjaśnili ewentualne wątpliwości. Chcemy wreszcie odciąć się od przeszłości — mówi Leszek Kułak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / MIT zamierza pozbyć się cieni przeszłości