Młody biznes już rozpycha się łokciami

opublikowano: 20-11-2012, 00:00

Ze Start-up Weekendu w Poznaniu prosto do Doliny Krzemowej. Szansę na zaistnienie w międzynarodowym biznesie dostał MarkAndPark

Masz problem z zaparkowaniem samochodu? Ściągnij aplikację MarkAndPark i sprawdź, kto w okolicy na kilka godzin może odstąpić swoje miejsce parkingowe lub własny garaż, oczywiście za określoną opłatą uiszczaną bezpośrednio w systemie.

Taką wizją międzynarodowa drużyna w składzie Andrzej Piotrowski, Kamil Augustynowicz (Polska), Parvinder Sondhi (Indie), Fernando Ballester (Hiszpania) ora Lutz Villaba Adorno (Niemcy) przekonała do siebie jury Start-up Weekend w Poznaniu (16-18 listopada), wygrała konkurs i w nagrodę pojedzie na dwa tygodnie do Blackbox w Dolinie Krzemowej, akceleratora nowych technologii, w którym regularnie odbywają się spotkania start-upów pochodzących spoza Stanów Zjednoczonych z inwestorami i mentorami.

— Zespół stworzył już prototyp aplikacji i nakreślił wstępny model biznesowy przedsięwzięcia. Ale to, jak autorzy projektu dalej go pokierują, zależy wyłącznie od nich samych. Start-up Weekend to przede wszystkim warsztaty z przedsiębiorczości, okazja do poznania ciekawych osób związanych od lat z biznesem i nowymi technologiami,a do tego dobra zabawa. Takie imprezy przyciągają więc ludzi z całego świata — wyjaśnia Arkadiusz Hajduk, organizator Start-up Weekend, związany m.in. z programem akceleracyjnym Huge Thing.

W Poznaniu impreza odbyła się po raz drugi, wzięło w niej udział ponad 80 osób. Część z nich przyjechała już z gotowym pomysłem na biznes, na miejscu zaprezentowała go pozostałym uczestnikom. Wokół kilkunastu najlepszych konceptów powstały zespoły, które przez trzy dni — z pomocą mentorów i osób związanych ze środowiskiem start-upowym — dopracowywały produkt.

Arkadiusz Hajduk twierdzi,że projekty w tej edycji były bardziej odważne i w większości dobrze przemyślane biznesowo, jak np. Trailer Hero (nad pomysłem pracowali m.in. Paweł Masalski, Mateusz Serotiuk). W ich ręce trafiła nagroda publiczności. To koncepcja oparta na technologii rozpoznawania obrazu, dzięki której użytkownik po sfotografowaniu plakatu filmowego zostałby przekierowany do trailera filmu i jego recenzji. Aplikacja mobilna pozwalałaby również na zakup biletu do kina. Do tego użytkownik otrzymywałby informacje np. o innych filmach realizowanych przez tego samego reżysera czy z udziałem swoich ulubionych aktorów.

Wizje nowego pokolenia

Baby Carrot

aplikacja mobilna dla rodziców. Podpowiada, jaki pokarm można podać niemowlakowi w poszczególnych etapach życia malucha.

Kid Gifter

to koncept najmłodszych uczestników Start-up Weekend Poznań, jedenastoletniego Krystiana Gonterka i dwunastoletniego Dominika Korajczyka. Opracowali oni serwis internetowy dla dzieci, który pozwala w sposób intuicyjny tworzyć listy prezentów i wysyłać je e-mailem do rodziny. Portal mógłby stanowić bazą rekomendacyjną np. dla właścicieli sklepów internetowych.

Gif Box

biblioteka animowanych obrazków, które można wykorzystać do wyrażenia negatywnych, ale również pozytywnych emocji w komunikacji, np. na serwisach społecznościowych. Mówiąc wprost: obrazek zamiast przekleństwa lub okrzyku entuzjazmu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu