Młody biznes nie wzbudza zaufania

opublikowano: 26-08-2015, 22:00

Przy wyborze kontrahenta najbardziej liczą się opinie w internecie i rekomendacje. Start- -upom trudno się przebić.

Nieprzychylne opinie o firmie w internecie to najczęściej wskazywany przez przedsiębiorców sygnał ostrzegający przez nawiązaniem współpracy z nowym kontrahentem — pokazuje badanie Rzetelnej Firmy przeprowadzone na grupie 1115 przedsiębiorstw. Przy tym znacznie bardziej są na to wyczuleni mali przedsiębiorcy, wśród których 77,7 proc. wskazało tę barierę jako najważniejszą, podczas kiedy wśród średnich i dużych tylko 48,7 proc.

Jednak nieufność wzbudzają nie tylko negatywne opinie o przedsiębiorstwie, ale też brak jakichkolwiek informacji o nim w sieci.

— Firmy niestety wciąż nie doceniają potencjału, jaki tkwi w internecie. Aż 30 proc. z nich nie ma nawet strony internetowej — mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. Z badania wynika także, że przedsiębiorcy z większą ostrożnością podchodzą również do współpracy z podmiotami, które działają na rynku krócej niż rok. Przy tym dla start-upów bardziej wyrozumiałe są mniejsze firmy — częściej ten czynnik ryzyka wskazywały średnie i duże niż małe podmioty (68,7 proc. w stosunku do 32,34 proc.).

— Trudno się dziwić, skoro zgodnie z danymi GUS pierwszy rok działalności przeżywa tylko co czwarta firma. Z drugiej strony, jeśli nie będziemy dawać szansy młodym, często bardzo ambitnym i konkurencyjnym przedsiębiorcom, nie pozwolimy im się rozwinąć i przekroczyć magicznej granicy jednego roku — zwraca uwagę Waldemar Sokołowski. Przedsiębiorcy najbardziej ufają podmiotom, które zostały im polecone przez inną firmę albo osobę, która z nimi współpracowała. Bardzo istotne są także pozytywne opinie w mediach, np. artykuły czy opinie na forach internetowych. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu