Młodzi liderzy nie boją się przyszłości

Agnieszka Ostojska
08-03-2002, 00:00

Młody lider pracuje przeciętnie 53 godz. w tygodniu, jest spokojny o swoją przyszłość. Za główną barierę rozwoju firmy, w której pracuje, uznaje globalizację rynku. Tak przynajmniej wynika z badań przeprowadzonych przez IFOP-Gallup i AT Kearney podczas ostatniego Future Leaders Forum w szwajcarskim Devos. W spotkaniu udział wzięli menedżerowie największych firm z 24 krajów, w tym również z Polski.

Z sondażu wynika również, że mimo niepokojów na Bliskim Wschodzie i ataków terrorystycznych, młodzi liderzy biznesu patrzą w przyszłość bardzo optymistycznie. 87 proc. z nich pozytywnie ocenia również perspektywy firmy, w której pracują. Najwięcej pesymistycznych odpowiedzi (bo aż 31 proc.) pojawiło się przy pytaniu o przyszłość kraju, z którego pochodzą.

— Prawdopodobnie przyczyną jest niedawne wejście w życie unii monetarnej. Z jednej strony był to kolejny krok w stronę jednoczenia Europy, a z drugiej — zniknął jeden z elementów tożsamości narodowej krajów członkowskich — wyjaśnia Jan Maciejewicz, prezes polskiego oddziału AT Kearney.

Młodzi menedżerowie najbardziej obawiają się kolejnych ataków terrorystycznych (21 proc.). Pojawił się również strach o brak równowagi między bogatą Północą a biednym Południem (21 proc.). Ankietowani, na pytanie o wpływ wydarzeń z 11 września na politykę inwestycyjną i kadrową firm, w 80 proc. odpowiedzieli, że nie zamierzają ograniczyć ani rekrutacji, ani zatrudnienia, ani nakładów inwestycyjnych. Ponad połowa młodych menedżerów uważa, że w 2002 r. poziom konsumpcji gospodarstw domowych utrzyma się na dotychczasowym poziomie. Co trzeci natomiast jest przekonany, że w tym roku aktywność gospodarcza jego kraju będzie mniejsza niż w minionym. Tyle samo ma nadzieję na równoczesny rozwój firmy, w której pracuje. W przeprowadzonym sondażu wzięło udział 253 menedżerów w wieku 30-48 lat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Ostojska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Kariera / Młodzi liderzy nie boją się przyszłości