MNI wchodzi na wielki brytyjski rynek mediów

Zbigniew Kazimierczak
opublikowano: 29-06-2007, 00:00

Dzięki przejęciu Telestara MNI wyląduje na największym rynku usług multimedialnych w Europie.

Dzięki przejęciu Telestara MNI wyląduje na największym rynku usług multimedialnych w Europie.

MNI przejęło za 37 mln zł 84,01 proc. udziałów w grupie Telestar. To właściciel kilku portali społecznościowych oraz trzech kanałów telewizyjnych. Jeden — iTV — działa w Polsce i nadaje poprzez platformy cyfrowe i sieci kablowe. Dwa pozostałe — Dating Channel i Gaydate TV — operują w Wielkiej Brytanii.

— Akwizycja jest elementem naszej strategii budowy grupy medialnej. Najważniejsze jednak, że wchodzimy na brytyjski rynek mediów, który jest największy w Europie — mówi Piotr Koenig, prezes MNI.

Jego zdaniem, Telestar został przejęty tanio. Za tą spółką nie stoją bowiem tylko wirtualne aktywa, ale także realne wyniki finansowe. W 2006 r. grupa miała 32,5 mln zł przychodów i 4,7 mln zł zysku netto. Na ten rok planuje odpowiednio 42,9 mln zł i 7,7 mln zł. Czy to wpłynie na prognozy MNI?

— W tym roku raczej nie — odpowiada prezes.

Szacunki zakładają osiągnięcie 180 mln zł przychodów i 50 mln zł EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja). Tyle że zostało w nich uwzględnione przejęcie Petrotelu — umowa w tej sprawie została parafowana, ale do przejęcia nie doszło.

— Skierowaliśmy więc nasze zainteresowania w inną stronę. Można założyć, że Telestar zastąpił w prognozach Petrotel — wyjaśnia prezes.

Do przyszłorocznych prognoz zakładających wzrost sprzedaży do 225 mln zł, zarząd odniesie się za kilka miesięcy.

Jakie są dalsze plany wobec Telestara? Czy ta grupa może trafić na giełdę?

— Każdy scenariusz jest możliwy — odpowiadają członkowie zarządu MNI.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu