Mniej chętnych na sportowe Audi

RAV, BLOOMBERG
opublikowano: 28-04-2009, 00:00

Luksusowa marka należąca do Volkswagena (VW), największego producenta aut w Europie, zanotowała w I kw. 29-procentowy spadek zysku. To skutek globalnej recesji, która ograniczyła popyt zwłaszcza na modele sportowe i rekreacyjne. Zysk operacyjny wyniósł 363 mln EUR wobec 514 mln EUR przed rokiem. Przychody skurczyły się o 9 proc., do 6,7 mld EUR.

Sprzedaż zmalała o 16 proc., do 210 tys. sztuk. Najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się modele Q7 (-50 proc.) oraz TT (-40 proc.). Popyt na najlepiej sprzedający się model A4 spadł o 17 proc. Po informacji o wynikach Audi kurs VW zniżkował o 2,4 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV, BLOOMBERG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy