Moim zdaniem Musimy znaleźć naszą mocną stronę, aby nie stracić zainteresowania inwestorów

BAW
15-09-2010, 00:00

Jacek Levernes

prezes Global Business Center Hewlett-Packard we Wrocławiu, dyrektor zarządzający Global Business Services HP Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA), prezes ABSL

Kluczowa dla podjęcia decyzji o zlokalizowaniu centrum SSC/BPO w danym regionie jest kombinacja takich czynników jak: położenie miasta, jego infrastruktura i szeroki dostęp do pracowników znających języki obce.

W związku z coraz

większym zaawansowaniem usług opartych na specjalistycznej wiedzy wzrasta zapotrzebowanie na ekspertów z kilkuletnim doświadczeniem i praktyką biznesową.

Największe szanse w tym wyścigu mają prężne ośrodki akademickie, kształcące studentów przede wszystkim na kierunkach kluczowych dla projektów, czyli: finanse, księgowość, bankowość, IT, techniczne, logistyka. Nie do przecenienia jest również efektywna współpraca i proinwestycyjne nastawienie władz lokalnych oraz wsparcie publiczne, do którego zalicza się ulgi w podatku dochodowym od osób prawnych czy zwolnienia z podatku od nieruchomości.

Mniejsze miasta również mają szanse w starciu z wielkimi aglomeracjami. Kluczowe jest znalezienie niszy, czyli obiektywne określenie swoich słabych i mocnych stron oraz stworzenie na ich podstawie profesjonalnej oferty inwestycyjnej do konkretnej grupy firm. Taką mocną stroną może być np. położenie przy skrzyżowaniu węzłów komunikacyjnych, konkretny kierunek studiów, a przede wszystkim niższe koszty prowadzenia działalności, w tym wynajmu przestrzeni biurowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BAW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Moim zdaniem Musimy znaleźć naszą mocną stronę, aby nie stracić zainteresowania inwestorów