Moim zdaniem Praktyki studentów to także koszt

DCZ
opublikowano: 03-07-2009, 00:00

Beata Szilf-Nitka

dyrektor generalny Internetowej Giełdy Pracy infoPraca.pl

Spadek liczby ofert praktyk i staży dla studentów jest proporcjonalny do spadku liczby ofert pracy na rynku. Firmy skupiają się na przetrwaniu, a nie na ekspansji. Działają krótkoterminowo i mniej chętnie uruchamiają programy praktyk i staży. Nawet te darmowe czy niskopłatne to — z punktu widzenia firmy — koszt, z którego w czasie recesji można zrezygnować. Pracownicy też mniej chętnie wybierają się na długie urlopy, bo niestabilna sytuacja motywuje ich do pilnowania miejsca pracy. Nie szuka się więc na ich miejsce praktykantów. W listopadzie ub. roku uruchomiliśmy specjalny kanał dla studentów, w którym gromadzimy oferty pracy, staży i praktyk. Miesięcznie trafiało tam około 600 ofert. Teraz jest tylko ponad 200 praktyk i staży oraz ponad 400 ofert pracy dla studentów. Najwięcej z branży finansowej, budowlanej, ubezpieczeniowej i marketingu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu