Moim zdaniem To tylko powierzchowne ulepszanie

DCZ
31-10-2008, 00:00

Bogdan Dąbrowski

managing consultant, GFMP Management Consultants

Doskonalenie komunikacji zbyt często polega tylko na zwiększeniu liczby informacji lub wprowadzeniu nowego rozwiązania. A ani jedno, ani drugie z reguły nie poprawia sytuacji. Paradoksalnie, pracownicy czują się niedoinformowani w ważnych sprawach, choć otrzymują mnóstwo informacji. Ale nie wszystkie są dla nich istotne.

Aby poprawić komunikację w firmie, trzeba się skoncentrować na zwiększaniu trafności informacji, dostosowując je do potrzeb odbiorców i stosując strategiczne, uporządkowane, oparte na diagnozie podejście. Najważniejsi są menedżerowie — dobrze przygotowani i umotywowani do realizacji zadań komunikacyjnych. Właśnie oni, kontaktując się bezpośrednio z podwładnymi, potrafią najlepiej dopasować sposób informowania do potrzeb odbiorców i są dla nich najbardziej wiarygodni.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Moim zdaniem To tylko powierzchowne ulepszanie